سرویس موسیقی هنرآنلاین: پنجشنبه در نهمین و آخرین روز بخش نواحی این دوره جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت‌کنندگان راه‌یافته به بخش نهایی موسیقی دوتار شمال خراسان مقابل داوران نواختند.

بابک راحتی، علیرضا سلیمانی، سعید طهرانی‌زاده و روشن گل‌افروز اعضای هیئت داوران دوتار نوازی شمال خراسان بودند که در کنار آلمه جوقی به عنوان مهمان این روز به قضاوت پرداختند.

قسمت اول این روز با گروه سنی الف که به دو قسمت الف 1 و الف 2 تقسیم شده بود، آغاز شد. در ابتدا متین بهادری آسی بلاغ و بعد امیرحسین حسین‌زاده، بهاره شریفی بوانلو و رضا محرابی ورگ از رده سنی الف 1 با سازشان روی صحنه آمدند. سپس نوبت به گروه سنی الف 2 رسید. در این گروه سنی مصطفى اسلامی، فرهاد اسلامی، نیما جمشیدی، آریا صادقی قهرمانلو و علیرضا ملکی شرکت کرده و از مرحله اول داوری بالا آمده بودند.

داوران از برخی از آن‌ها سؤالات کوتاهی می‌پرسیدند و می‌خواستند قسمتی را همراه با نواختن زمزمه کنند.

پس از استراحتی کوتاه، گروه سنی ب که دربرگیرنده هفت شرکت‌کننده بود به اجرای صحنه‌ای خود رسید. رضا سودمند، محمد عسکری، احسان علیزاده، فرشاد علی نژاد چری، بامداد غفاری، صادق غلام‌رضا زاده تنسوان و محمد قربان صباغ اسامی نوازندگان قرار گرفته در رده سنی ب بود.

بازه زمانی دوم به گروه سنی ج اختصاص داشت. این گروه هفت نفره برای رقابت با یکدیگر ساز زدند و یک‌به‌یک در خصوص قطعه‌ای که می‌نوازند به داوران توضیح دادند. سجاد حسین پور، محمد رحمانی، شهاب رضازاده، سامان فیروزه، فریبرز کلانتری خاندانی، مهدی کمالی و پیمان منعمی شرکت‌کنندگان در این رده سنی بودند.

قسمت انتهایی آخرین روز بخش نواحی جشنواره به دوتار و آواز شمال خراسان رسید. در این قسمت چهار شرکت‌کننده در بخش الف، یک شرکت‌کننده در بخش ب و دو شرکت‌کننده در بخش ج حضور پیدا کردند. علی انصاری لایین، جلیل خانی علی‌آبادی، سید پدرام خلیق و مهدی عقیقی علی‌آباد به عنوان اعضای گروه سنی الف، سعید هوشمند به عنوان تنها عضو گروه سنی ب و مظاهر حدادیان و علی حیدر طلب علی‌آبادی به عنوان اعضای گروه سنی ج برای داوران خواندند تا مورد قضاوت قرار بگیرند.

آئین اختتامیه بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، جمعه دوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان این بخش در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم نفرات برتر بخش نواحی این دوره جشنواره، در سه رده سنی الف (15 تا 18 سال: متولدین سال‌های 1379 تا 1382)، ب (19 تا 23 سال: متولدین سال‌های 1374 تا 1378) و ج (24 تا 29 سال: متولدین سال‌های 1368 تا 1373) معرفی خواهند شد.

بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مردادماه با حضور 288 نوازنده و خواننده در بخش‌های مختلف در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مرداد تا 17 شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.