سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک هفته گذشته با هیئت رئیسه اتاق تهران دیدار کردند. در حقیقت اعضای هیئت رئیسه اتاق تهران به‌منظور تعامل مستقیم و شنیدن مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصاد، در نشست هفتگی خود میزبان اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بودند.

اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این ملاقات، ظرفیت‌ها و دغدغه‌های فعالان صنعت پوشاک را برشمردند و خواهان رسیدگی اتاق تهران، به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی پایتخت، به مشکلات این صنعت دیرینه و باسابقه شدند.

در این نشست، مهرداد زکی‌پور، رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه در این اتحادیه، 203 عضو فعال در زمینه صنایع نساجی و پوشاک کشور، در زنجیره‌های تأمین، تولید و توزیع محصولات مختلف فعالیت ‌می‌کنند، یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این حوزه که وضعیت این صنعت را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است، موضوع واردات قاچاق پوشاک دانست.

طبق گفته او، به‌رغم مذاکرات و پیگیری‌های انجام‌شده با مراجع ذی‌ربط، ورود پوشاک قاچاق، علاوه بر سایر مشکلات اقتصادی این صنعت، باعث فشار مضاعف به تولیدکنندگان شده است. هم‌چنین افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه در کشور و عدم نظارت کافی بر ورود کالا از این مناطق به سرزمین اصلی، تداوم حیات صنعت نساجی و پوشاک را با مخاطره جدی روبرو ‌کرده است.

همچنین ایجاد برند نمایشگاهی "ایران مد"، برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام پروژه‌های پژوهشی در کارخانه‌های، برگزاری همایش‌های و سمینارهای مرتبط برای آشنایی تولیدکنندگان داخلی و خارجی از جمله اقدامات اجرایی اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بود که اعضای هیئت مدیره اتحادیه به تفصیل به آن پرداختند و خواستار حمایت‌های معنوی و مالی اتاق تهران از برنامه‌های راهبردی و اساسی اتحادیه به‌ویژه در بخش تأمین هزینه‌های طراحی سامانه مدیریت زنجیره تأمین و پلتفرم مکان بازار مجازی صنایع نساجی و پوشاک ایران و دوره‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط برای فعالان این رشته شدند.