سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آدم کش" با دراماتورژی و کارگردانی زری اماد بر اساس نمایشنامه "غرب مغموم" نوشته مارتین مک‌دونا از 29 مردادماه ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و بازیگران آن اتابک نادری، مجید سعیدی، محمود موسوی، مسعود رحیم‌پور، زری اماد، میلاد ثقفی، محمدرضا خرسند، امیرحسین سجادی، امیرمحمد کوثرخواه، میر رجبی و نیما دهباشی هستند.

زری اماد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر از مک‌دونا گفت: آثار این نویسنده معاصر در میان جامعه اروپایی و غربی بسیار درخشان است و موفق به دریافت جوایز ویژه‌ای شده است. پیش از این، قصد داشتم نمایشنامه "ظرافت گرایان مسخره" نوشته مولیر را به صحنه آورم اما زمانی‌که "غرب مغموم" اثر مارتین مک‌دونا را خواندم، این اثر حساسیت مرا برانگیخت و متوجه شدم که به عنوان کارگردان در این نمایشنامه بیشتر می‌توانم از خلاقیت ذهنی استفاده کنم.

او با بیان اینکه در همه جوامع خشونت سوار بر انسانیت است، خاطرنشان کرد: این اثر از مک‌دونا چندین بار در ایران روی صحنه آمده است اما چندان از سوی مخاطبان دیده نشد. این نمایشنامه خارج از شعارزدگی به ترویج خشونت اما نه به معنای منفی آن می‌پردازد اما کارگردانانی که آن را به صحنه آوردند در اجرای این اثر به دلیل نیاز مخاطب به خندیدن، به لحظات کمیک آن بیشتر پرداختند و جنبه‌های دیگر آن را حذف کردند؛ از این روی بر آن شدم تا نمایشنامه را دراماتورژی کرده و سعی کردم آنچه را که مدنظر دارم به متن انتقال دهم و آنچه را که ضرورتی ندارد را از نمایشنامه حذف کرده و صحنه‌های جدیدی را خلق کنم.

کارگردان نمایش "بابا لنگ دراز" درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "آدم کش" عنوان کرد: در اجرای این اثر شیوه اجرایی تنظیم شده و منظمی را با حالتی انتزاعی در نظر گرفتم. نمایش "آدم کش" با نگاهی مینمالیستی و در فضایی سورئال و به دور از طراحی صحنه اگزجره‌ای که به کار لطمه زند، اجرا می‌شود.

اماد درباره طراحی صحنه و فضای نمایش یادآور شد: نمایش طراحی صحنه ساده و سبک دارد و با نورپردازی سعی شده حالت انتزاعی ایجاد شود و فضای صحنه بسیار مینیمال است و در مجموع تنها میز و صندلی در آن دیده می‌شود.

او درباره موسیقی‌ نمایش "آدم کش" اظهار داشت: این نمایش تماما موسیقی‌های کلیسایی ایرلندی دارد که انتخابی است. انتخاب موسیقی این نمایش بسیار دشوار بود چرا که باید همه آن‌ها را از میان موسیقی‌های ایرلندی و با همان فضا انتخاب می‌کردیم. سبک موسیقی‌ها متفاوت و خاص است.

زری اماد در پایان اظهار داشت: یقین دارم مخاطب با این نمایش ارتباط برقرار می‌کند و اجراهای موفقی را خواهیم داشت چرا که آنچه را مدنظر داشته‌ام اجرا کرده‌ام و به این اثر ایمان دارم.  

در خلاصه داستان نمایش "آدم کش" آمده است: پدر ولش به لنین فرستاده می‌شود براى راهنمایى و اداره مردمى که به جرم و جنایت و خشونت مشهورند اما بعد از مدتى کوتاه خودش هم دچار بحران می‌شود و ... .

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح صحنه: زرى اماد، دستیار و برنامه‌ریز: مجید یاراحمدى، منشى صحنه: نیلوفر شکرى، طراح لباس: کوروش مراد طهرانى، طراح نور: حمیدرضا جلالى، طراح گریم: ایلار ابیضى، طراح بنر، پوستر، بروشور و تراک: مسعود پارسایى، صحنه و تشریفات: ابراهیم طلعتى نژاد، مدیر اجرا: نیایش شکرى، مدیر صحنه: على گل کاران، ساخت تیزر: حسین نظرى و مسعود پارسایى، ضبط و تنظیم صدا: استودیو ارت کات به سرپرستى میثم زرقانى، ادیت صدا: محمد سلیمى، ساخت دکور: رضا عربى، روابط عمومى: عباس غفارى، عکاس و مشاور تبلیغاتى: محسن بیده، تبلیغات فضاى مجازى: سید صادق سیادت  و هماهنگى: میلاد ثقفى.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.