به گزارش هنرآنلاین، در این ضیافت شام که با حضور فعالان حوزه رسانه و جمعی از مسئولین شهری، در کافه کاوه آمل برگزار شد، دکتر روزبه نصیری، مدیر مسئول سایت و دوهفته نامه هراز نیوز که قدیمی‌ترین سایت خبری دارای مجوز آمل نیز هست، ضمن بیان سخنانی در باب فعالان عرصه خبر و این بحث که آیا شبکه‌های مجازی رسانه است یا خیر، همچنین چگونگی رویکرد خبرنگاران حرفه‌ای با فعالین این شبکه‌ها، به ایراد سخنرانی پرداخت.

نصیری در این باره بیان داشت: واقعیت این است که دنیای خبر به سمت محتوا و نه ابزار رسانه‌ای رفته است. هر فردی در هر کجای دنیا که باشد، اگر محتوای قابل اعتنایی برای مخاطب خود داشته باشد، می‌تواند یک رسانه باشد و نمی‌توان پیشرفت تکنولوژی را در این حیطه نادیده انگاشت.

مدیر مسئول هراز نیوز ادامه داد: متأسفانه نگاهی بین برخی از خبرنگاران حرفه‌ای وجود دارد که جهت دیده شدن خود، بر سرکوب و سانسور این فعالین  فضاهای مجازی اصرار می‌ورزند، در صورتی که به نظر بنده خبرنگار حرفه‌ای کسی است که بتواند در جنگ محتواها، محتوای بهتری تولید کرده و مخاطب خود را جذب کند.

وی افزود: متأسفانه ما در کشور خود هنوز به آگاهی کامل در عرصه رسانه نرسیده‌ایم و بعضاً شاهد چنین دیدگاه‌هایی هستیم.

روزبه نصیری خبرنگاران دارای مجوز اداره ارشاد را خبرنگاران رسمی خواند و سایر فعالین عرصه خبر فضای مجازی را خبرنگاران غیر رسمی دانست و برای ساماندهی این مسئله به وجود آمده تصریح کرد: نمی‌توان فعالین اخبار فضای مجازی را نادیده گرفت، بلکه باید فضایی را جهت آموزش خبرنگاران غیررسمی مهیا سازیم و آن‌ها را جهت دریافت مجوز تشویق نماییم تا آن‌ها هم با توجه به فعالیتشان، به خبرنگاران رسمی تبدیل شوند.

همچنین ما خبرنگاران رسمی نیز باید نگاهی عمیق و ویژه به نوع فعالیت این افراد داشته باشیم و دریابیم که آن‌ها چگونه کار کرده‌اند و چگونه زبان مردم را فهمیده‌اند که توانستند مخاطبین بسیاری را جذب کنند و ما هم سعی کنیم با همان زبان به مردم نزدیک شویم و اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

 در این مراسم جمعی از اهالی رسانه به بیان مشکلات موجود در این عرصه پرداختند.

دکتر یوسفیان ملا نماینده مجلس و حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه شهرستان آمل، از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

پس از اهدای لوح تقدیر  از طرف خبرگزاری هراز نیوز به جمعی از فعالان رسانه و فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام،  متنی مبنی بر ایجاد یک N.G.O یا  تشکل شبکه‌های اجتماعی  برای ساماندهی و نیز آگاهی بیشتر و حمایت از یکدیگر  و اطلاع رسانی مناسب در فرمت قانونی، به جهت حمایت از فعالین خبری شبکه‌های مجازی، به امضای مدعوین و اهالی رسانه رسید.