هنرآنلاین: ژاپنی‌ها سبک هنری پرآوازه و فوق العاده خلاقانه‌ای دارند به نام ایکبانا که شاید ما بتوانیم آن را هنر طریقت گل ترجمه کنیم، چرا که عنصر اصلی ایکبانا را گیاهان و گل‌ها تشکیل می‌دهند، گیاهانی که باید زنده بنُمایند. کاری که راکو اینویو (Raku Inoue) هنرمند ژاپنی انجام داده و گاردین آن را سوژه‌ گزارش تصویری‌اش قرار داده نوعی ایکبانا با گیاهان برای بازنمایی حشرات است.

هنر گل‌آرایی سنتی ژاپنی، ایکِبانا (ikebana) به معنای "گل‌های زنده"، نامیده می‌شود. در این نوع از گل‌آرایی، گل‌های زنده را می‌بُرند و با رعایت قواعد خاصی به نحو ویژه‌ای در گلدان قرار می‌دهند و اثری هنری خلق می‌کنند که چند روزی بیشتر دوام ندارد. قدمت این هنر نیز به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد که سنت تقدیم گل به محضر بودا برای ادای احترام، از چین وارد ژاپن شد. هشت قرن از آن زمان طول کشید تا ژاپنی‌ها نخستین مکتب بومی ‌شده گل‌آرایی خود یعنی "ریکّا " به معنی "ایستاندن گل" را بنیان نهند. ریکّا پیچیده‌تر از گل‌آرایی بودایی رایج آن زمان بود و قواعد بسیاری داشت؛ برای مثال، در هر اثر، هفت شاخه گل به کار می‌رفت که نماد قله، تپه، آبشار، شهر، دره، سمت نورگیر و سمت سایه بودند. این الگو بر اساس جهان‌بینی بودایی شکل گرفته ‌بود و قواعد بسیاری داشت. به‌عنوان مثال، فواصل بین گل‌های اصلی و همچنین زوایای بین خطوط فرضی‌ای که مرکز گل‌ها را به یکدیگر وصل می‌کرد همه تعریف ‌شده و پیرو قواعد مشخصی بود. اکنون می‌دانیم که هدف از رعایت برخی از این قواعد، رسیدن به "عدد طلایی " در فاصله گل‌ها از یکدیگر بوده ‌است.

تصاویری که اکنون از هنر ایکبانای راکو اینویو می‌بینید الهام گرفته از طبیعت ژاپن و موجودات کوچک آن طبیعت است. گاردین از آن‌ها با عنوان مجسمه‌هایی طبیعی یاد کرده است:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12