سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت آنپلاگد (unplugged) مهرداد هویدا با عنوان "شب‌ـ‌ترانه‌ای آرام با مهراد هویدا" با اجرای چند اثر تازه و آثاری از آلبوم‌های قبلی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این برنامه، که در یک بخش اجرا شد، هویدا پیش از شروع هر آهنگ توضیحات مختصری در مورد آهنگ‌ها می‌داد تا مخاطب ارتباط بیشتری با آنها برقرار کند. قطعات در این اجرا به صورت گروهی، دونوازی، و سه‌نوازی اجرا شدند تا مخاطب با انواع فرم‌های ارائۀ موسیقی روبه‌رو شود و فضای متفاوتی برایشان رقم بخورد. سروش عمومی (فلوت)، محمد اطهری (گیتار و هارمونیکا)، علیرضا میرآقا (پرکاشن)، مهدی آقازاده (گیتار)، هومن موسوی (پیانو)، وریا پذیرا (گیتار باس)، و مهدی جعفری (طبلا)، مهرداد هویدا را در این اجرا همراهی کردند.

قطعات این برنامه عبارت بودند از: "صبر"، "سراب"، "دریغ"، "عصیان"، "من ندانستم"، "نگاه"، "قبله"، "نوایی"، "کوچه"، "گوشه تنهایی"، "جدایی"، "مشکل عشق"، "دام"، و "قیامت". آهنگ "صبر" که پیش از این اجرا نشده بود، به عنوان حسن ختام برنامه بار دیگر برای مخاطبین اجرا شد.


photo_2018-08-11_01-36-53

فرزاد حسنی، بازیگر، مجری تلویزیون، و ترانه‌سرا در مورد کنسرت مهرداد هویدا گفت: اجرای بسیار خوبی بود. هویدا سعی می‌کند الحان شرقی را از دل موسیقی‌ها استخراج کند و این‌ها را با لحن و تفکّرِ خود عرضه کند. حاصل تلاش و کنکاش او در موسیقی شرقی و حرکت‌کردنش به سمت ایران و... و فهم و درک درستش از موسیقی شرقی و ادراکِ درستش از شعر کُهن و کلاسیک ایران باعث می‌شود چنین شب دلنشینی برای مخاطبان رقم بخورد.

وی اظهار داشت: نظریات هویدا در مورد موسیقیِ تلفیقی با آن چیزی که امروزه رایج است متفاوت می‌باشد. این‌ها تلاش‌های هنرمندی است که ادعا نمی‌کند، بلکه با عمل خود سعی می‌کند نظریاتش را بیان کند. از اینها بگذریم، شنیدن کلام خیام، سعدی، حافظ و شاعران افغانی در کنار یکدیگر بسیار دلنشین بود.

این کنسرت با همکاری آموزشگاه موسیقی "باغ نغمه‌ها"، "نوای شهرآشوب" و "مرکز آموزش هنری پویااندیش" برگزار شد.