به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای برنامه اجرای پرفورمنس و درام توسط سمانه گلکار مورد استقبال مدعوین قرار گرفت و پس از آن بهرام کلهرنیا مجری برنامه ضمن خیر مقدم به مهمانان از محسن سلیمانی، رییس فرهنگ سرای ارسباران برای برگزاری این مراسم تشکر کرد و شرح  مختصری از زندگی‌نامه محمد بهرامی را بیان کرد.

محمودی بختیاری، تاریخ‌دان وپژوهشگر گفت: استاد بهرامی روحی‌ پاک و شخصیتی بزرگ دارد و در آثار وی می‌توان درک بالای او را از فرهنگ ایران مشاهده کرد؛ چرا که آثار او ابیات شاعران بزرگی همچون فردوسی  وحافظ را به زیبایی به تصویر کشانده است و زمانی که  طراحی روی جلد کتاب مرسوم نبود طراحی جلد بسیاری از کتاب ها را انجام و خود کتاب نفیسی از نقاشی‌های شاهنامه را به چاپ رساند.

بختیاری مولف کتاب"شاهنامه آبشخور عرفان" ضمن تاکید بر شناخت و آگاهی و جستجوگری اظهارداشت: گاهی افرادی را نمی شناسیم و گوهر درون آنها دیده نمی‌شود اما آنها به مقامی از انسانیت می‌رسند که جایگاه والایی می‌یابند. سعی کنیم به بزرگان جامعه خود احترام بگذاریم و با خرد نعمتی که خدا تنها به انسان‌ها داده است برای رسیدن به تعالی شادکامی و انسانیت بهره بگیریم .

کلهرنیا اذعان داشت : استاد بهرامی با تلاش فراوان به جایگاه امروز خود رسیده و همیشه سعی داشته هنر و فرهنگ ایرانی را با استفاده از سبک و سیاق خاص خود در آثارش جلوه دهد ولی متأسفانه امروز در جوان‌ها ذوق هنری زیادی وجود ندارد؛ چرا که تکنولوژی و امکانات آن جذابیت بیشتری را برای آنها فراهم آورده است.

در بخش دیگر برنامه ایرج میرزا علی‌خانی تصویر سازی و نقاشی را گسترده دانست و در خصوص نشان انتشارات امیرکبیر که ارابه و اسب است تاکید کرد: این نشان حاکی از این است که ایرانیان اولین کسانی هستند که به رام کردن اسب پرداختند. وی رشد و توسعه و سرعت را از ویژگی های این نشان برشمرد .

اجرای موسیقی ابوسعید مرضایی و فربد یداللهی با عنوان" سایه‌های روشن" مجموعه‌ای از "اودو" نوعی ساز کوبه‌ای که از سفال یا سرامیک ساخته می‌شود و نسخه  سفالی و قدیمی این ساز در ایران جهله نام دارد که در موسیقی بندرعباس و برخی شهرهای دیگر جنوب ایران استفاده می‌شود پیشکش استاد بهرامی شد.

 محسن سلیمانی ضمن  قدردانی از حضور پیشکسوتان و هنرمندان گفت: شاید بتوان گفت تا به حال این تعداد از بزرگان هنرهای تجسمی بالاخص نقاش،گرافیست و مورخ کنارهم جمع نشده بودند .

 سلیمانی درباره استادمحمد بهرامی گفت : استاد بهرامی دارای شخصیتی والا هستند که در عرصه هنر سبک نوینی را ابداع و در مسیر اعتلای فرهنگ وهنر از جایگاه ویژه ای برخوردارند و ما همگی قدران زحمات ایشان هستیم . سپس به پاس قدردانی از زحمات لیلی خالصی همسر استاد بهرامی لوحی به رسم یادبود از سوی مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 به وی تقدیم شد.

لوح سپاس" استاد محمد بهرامی" با حضور هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی، امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری استادان و هنرمندان علی اکبر صادقی، رضا بانگیز، حسین محجوبی، علی اکبر رفوگران، صداقت جباری، ناصرآراسته، عباس سجادی ، محسن سلیمانی رییس ، مجید بلوچ، مهدی حسینی، امراله فرهای، فریدون مجلسی، ساعدمشکی ،عباس مشهدی زاده، خانم رزاقی، بنی اسدی، سوادکوهی، نیکنام رستمیان و حسن حامدی… اهداشد.

محمد بهرامی متولد سال ۱۳۰۵ و طراح گرافیک، نقاش، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران است. او در صنایع مستظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. او دوره عکاسی را در انستیتو عکاسی نیویورک با درجه ممتاز به پایان رساند.

بهرامی سال ۱۳۲۵ نخستین آتلیه خود را به نام "آرک" که از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران است، با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمد علی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.

نمایشگاه  آثار "محمد بهرامی" تا ۲۸ مرداد ماه در گالری شماره یک ارسباران برپاست.