سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آرش" نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی و دراماتورژی آرش اشاداد از ۱۰ مرداد ماه ساعت 17:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و بازیگران آن میلاد محمدی‌پور، نغمه طوسی، محمد صادقی، رعنا حسین‌دخت، عباس بابایی، زینب فرحزادی، امیر شریعت و امین جوادی هستند. 

آرش اشاداد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر از بهرام بیضایی و اجرای آن گفت: پس از اجرای نمایشنامه "بندار بیدخش" تصمیم به اجرای این نمایش گرفتم و پس از "آرش" نیز قصد دارم نمایشنامه "اژدهاک" را در آینده نزدیک روی صحنه آورم تا این سه گانه تکمیل شود. 

او اتفاقات داستان نمایش "آرش" را متناسب با حال و هوای جامعه عنوان کرد و یادآور شد: به منظور آماده‌سازی و طراحی‌های این اثر نمایشی هزینه بسیاری را متحمل شده‌ام تا در وحله نخست اثر نمایشی شریفی باشد و در مرحله دوم مفهوم متن را در این دوره از جامعه به تصویر بکشم.

این کارگردان ضمن بیان اینکه این نمایش تلفیقی از منظومه سیاوش کسرایی و نمایشنامه "آرش" بهرام بیضایی است، خاطرنشان کرد: در منظومه سیاوش کسرایی آرش سردار سپاه است و در اثر بیضایی این شخصیت ضدقهرمان است و علاقمند به جنگ نیست. با تلفیق این دو اثر آن را مدرن کرده هرچند که وفادار به دیالوگ‌های بهرام بیضایی هستم اما چند صحنه به آن اضافه کرده تا آرش تبدیل به کاراکتری متفاوت شود.

اشاداد درباره طراحی صحنه و فضای نمایش "آرش" اظهار داشت: کوه دماوند را با استفاده از سازه شیب دار معرفی کردم و با چند میزانسن سعی کردم تا کوه را نمایش دهم. در این اثر دو نوع شکنجه وجود دارد که یکی ابداع خودم است و دیگری شکنجه‌ای است که در دنیای مدرن از آن استفاده می‌شود. شکنجه‌ای که طرح خود من است کمی سخت و شکنجه دیگر با فاصله دو متر از سطح زمین همان برعکس کردن و شلاق زدن است.

او در ادامه با بیان اینکه آواز و بادی درام بخش‌های از این نمایش است، اضافه کرد: تمام بازیگران و گروه موسیقی هنرمندانی هستند که در جشنواره بهرام بیضایی مقام اول را کسب کرده‌اند. نمایش موسیقی موزیکال حماسی دارد و در بخش‌هایی به صورت زنده و در قسمت‌هایی پلی بک پخش می‌شود.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: گروه بندار، همسرایان: ثنا عباس پور، الهه غفوری، نگین شیری، بهار صبوریان، مهرانا عیسی پور، پارمیدا زارعی، نگین صدر و محدثه نویانی، شاعر: سیاوش کسرایی، دستیار کارگردان: علی جهانجونیا و محدثه نویانی، طراح لباس: آرش اشاداد، طراح دکور: آرش اشاداد، طراح پوستر: فاطمه ولی پور، طراح نور: آرش اشاداد، روابط عمومی: گروه پژواک، عکاس: علیرضا یوسفی، طراح حرکت: محمد امین پازوکی، ساخت دکور: قاسم غضنفری، دوخت لباس: مهناز معینی، منشی صحنه: ملیکا هاشم خانی و طراح گربم: آزاده اسانلو.

علاقمندان می توانند بلیت این نمایش را از سایت تیکت تهیه کنند.