سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "بام‌های لغزان" با آثاری از حسین تک‌زارع، شروین کندری و ماهیار چرمچی در گالری فردا برپاست. این سه هنرمند در این سه‌گانه آثار خود را حول یک موضوع مشترک خلق کرده‌اند. شروین کندری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: مجموعه‌ای از آثار خود را آماده کرده بودم و قصد داشتم یک نمایشگاه انفرادی برگزار کنم، اما پس از مدتی احساس کردم بهتر است اشخاص دیگری هم در این پروژه مشارکت داشته باشند و آثاری با رویکردهای مختلف را در کنار هم به نمایش درآوریم.

کندری افزود: استیتمنت نمایشگاه توسط آذر مهاجر نوشته شد و پس از آن با هنرمندان مختلف ملاقات کردم تا افراد علاقه‌مندی که آثار آنها با موضوع نمایشگاه همخوانی داشت را برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کنم. در نهایت آثاری از حسین تک‌زارع و ماهیار چرمچی در کنار آثار من به نمایش درآمد.

او درباره آثار خود گفت: کارهای من بیان ذهنیت و وجود خود هنرمند است و درونیات من در نقاشی‌ها دیده می‌شود. گام‌های لغزانی که همه ما در زندگی برمی‌داریم با استفاده از خط‌ها و رنگ‌ها به نمایش درآمده‌اند. گاه در طول کار احساس می‌کردم عنصری در آن کم است و با نورپردازی سعی می‌کردم به ترکیب‌بندی کمک کنم.

کندری ادامه داد: آثار مهیار چرمچی فیگوراتیو هستند و با توجه به اینکه او در زمینه معماری فعالیت دارد نشانه‌هایی از حس معمارانه در نقاشی‌هایش به چشم می‌آید. آثار حسین تک‌زارع نیز با رزین و چوب خلق شده و برگرفته از اتفاقات و خاطرات دوران کودکی اوست. نشانه‌هایی مانند نردبان، پرنده و ... در آنها دیده می‌شود که لطافت دوران کودکی را نمایش می‌دهد و نشانه امیدی برای روزهای خوش است.

او با بیان اینکه سه هنرمند با آثاری متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند و مفهومی را روایت می‌کنند که مخاطب را به تامل وامی‌دارد، افزود: چیدمان نمایشگاه باعث شد آثار بهتر دیده شوند و شاید اگر آثار هر هنرمند به صورت جدا از هم نمایش داده می‌شد چنین حسی را القا نمی‌کرد. اما مدیر گالری با درایت خاصی آثار را در کنار هم چیدمان کرد و نتیجه خوبی به دست آمد.

نمایشگاه "بام‌های لغزان" تا 25 مردادماه در گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 برپاست.