ضرورت :

به دلیل عدم وجود دوره‌های دانشگاهی و آموزش های لازم برای تهیه‌کنندگان تئاتر بیشتر وظایف تهیه کننده در ایران بر عهده کارگردان گذاشته می‌شود که این موضوع محدودیت‌هایی را برای تئاتر ایران رقم زده است. تئاتر ایران وارد مرحله‌ای جدید از تولید و ارائه آثارش شده است، از این رو نیاز فوری برای بازتعریف تهیه‌کننده و نقش او در تئاتر وجود دارد. این دوره به متقاضیان از سراسر ایران فرصت کشف مهارت‌های جدید را برای مدیریت و تولید پروژه های تئاتر مهیا می‌سازد.

به عبارت دیگر تهیه کننده تئاتر حلقه گمشده‌ای در پروسه تولید در تئاتر ایران است که این دوره آکادمیک قصد دارد این حلقه را تا حد امکان به زنجیره بازگرداند. این برنامه نقش تهیه‌کننده را از کسی که تنها سرمایه مورد نیاز پروژه را تامین می‌کند به کسی که کمپانی را در دستیابی به نگرش هنری‌ مورد نظر کمک می‌کند، تغییر خواهد داد. اشخاص مورد هدف این برنامه آموزشی، تمام کسانی هستند که در بخش های اجرایی و مدیریتی تئاتر فعالیت می کنند و نیاز دارند تا با دانش نوین تولید تئاتر در جهان آشنا شوند. این گروه همچنین تمام افرادی را شامل می شود که در شاخه های مرتبط با تبلیغات، بازاریابی، مدیریت رویداد، برگزاری فستیوال، شکل دادن به گروه های تئاتری یا کمپانی ها، صاحبان سالن و فضاهای فرهنگی - هنری و... فعالیت می کنند.

 

زمان برگزاری:

دوره های آموزش تهیه کنندگی حرفه ای تئاتر ،دوره های فشرده آموزشی هستند که معادل یک دوره آموزش دانشگاهی عمل خواهند کرد.این دوره های آموزشی در ۵ ترم، هر ترم 4 هفته (به غیر از شنبه ها) به صورت فشرده و در فواصل زمانی معین برگزار خواهد شد. اساتید این دوره از میان معتبرترین اساتید بین المللی و ایرانی انتخاب شده اند. اسامی اساتید متعاقبا اعلام خواهد شد.

  • زمان برگزاری اولین ترم از دوره تخصصی تهیه کنندگی تئاترایران از اواخرشهریور 1397 خواهد بود.

  • ساعت برگزاری کلاس ها در هر ترم چهار هفته فشرده همه روزه به جز شنبه ها و از ساعت 10 صبح تا 16 خواهد بود.

  • مکان برگزاری کلاس ها در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

 

 

شهریه:

-هر شرکت کننده مبلغ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال را به عنوان شهریه هر ترم در آغاز همان ترم پرداخت خواهد کرد.

* شرکت کنندگانی که در ۵ ترم این دوره آموزشی به شکل کامل شرکت کنند از تخفیف ۵،۰۰۰،۰۰۰ ریالی در ترم آخر برخوردار خواهند شد.

* از متقاضیان منتخب در این دوره آموزشی چک ضمانت حضور در کل دوره به مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال دریافت خواهد شد.

 

ظرفیت:

ظرفیت پذیرش دوره ی تخصصی تهیه کنندگی تئاترایران حداکثر 15 نفر خواهد بود که از بین متقاضیان واجد شرایط با اولویت ها و محدودیت های زیر انتخاب خواهند شد.

 

مدرک و گواهینامه پایان دوره:

به تمام کسانی که ۵ ترم دوره تخصصی تهیه کنندگی تئاتر ایران را پشت سربگذارند مدرک رسمی تهیه کنندگی تئاتر با امضا و نیزتایید رسمی خانه هنرمندان ایران، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصرو یک موسسه معتبر بین المللی از آلمان اهدا خواهد شد.

در پایان دوره ی پنج ترم آموزشی دانشجویان برگزیده کل دوره  برای همکاری با کمپانی‌ها و تولیدکنندگان تئاتر اروپا مانند برلین آنسامبل ، شابونه و کمرشپیله بورسیه خواهند شد تا برای یک دوره با عنوان دستیار تهیه کننده در یکی از پروژه های کمپانی های تئاتر اروپا فعالیت نمایند.

 

چه کسانی می توانند ثبت نام کنند: (در این بخش ارائه مدارک الزامی ست)

-کلیه کسانی که پیش از این در حوزه تهیه کنندگی تئاتر با کارگردانان یا گروه های حرفه ای همکاری کرده اند.(حداقل سه تجربه حرفه ای)

-کلیه کسانی که پیش از این در حوزه های مدیریت تولید،مدیریت اجرا،مدیریت مالی ،دستیاری کارگردانی و برنامه ریزی با گروه های حرفه ای تئاتر همکاری داشته اند.(حداقل پنج تجربه حرفه ای)

-کلیه کسانی که در زمینه ی تبلیغات،بازاریابی،سرمایه گذاری و جذب سرمایه ویا اسپانسرینگ با گروه های تئاتری همکاری داشته اند.(حداقل سه تجربه حرفه ای)

-کلیه کسانی که در برگزاری فستیوال های دولتی ،نیمه دولتی یا خصوصی تئاتر به عنوان نیروی اجرایی (دبیر جشنواره،دبیر اجرایی،مدیریت دبیرخانه ،برنامه ریز،امور مالی )همکاری داشته اند.(حداقل یک تجربه حرفه ای)

-مدیران کلیه سالن های خصوصی و دولتی (در صورت تمایل مدیران سالن ها می توانند یک نفر واجد شرایط را برای گذراندن این دوره ها معرفی و تایید کنند)

-کلیه گروه های حرفه ای تئاتری می توانند یک نفر واجد شرایط را با تایید و درخواست سرپرست یا مدیر گروه معرفی کنند.

-کلیه مراکز فرهنگی و هنری اعم از دولتی،نیمه دولتی و خصوصی می توانند یک یا چند نفر را با تایید مدیر مربوطه معرفی کنند.

-کلیه انجمن های هنرهای نمایشی فعال در شهرستان ها می توانند یک نفر واجد شرایط را برای گذراندن این دوره ها معرفی کنند.

چه کسانی نمی توانند ثبت نام کنند:

-کلیه کسانی که هیچ گونه تجربه ای در حوزه تولید تئاتر اعم از تهیه کنندگی، مدیریت تولید، دستیاری کارگردانی، مشارکت یا مدیریت در برگزاری فستیوال ها و فعالیت های تئاتری نداشته اند.

-کلیه کسانی که فاقد هرگونه فعالیت حرفه ای در تئاتر بوده و  قصد دارند همزمان با این دوره آموزشی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

روش و زمان ثبت نام (فرم و مدارک):

کلیه متقاضیان شرکت در این دوره های آموزشی می توانند حداکثر تا تاریخ 5 شهریور ماه 97  فرم ثبت نام را دریافت و پس از تکمیل آن به همراه  سایر مدارک درخواست شده به آدرس ایمیل education.section@virgulefpac.com   ارسال و اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که نام متقاضی باید در قسمت عنوان ایمیل ذکر شود. همچنین در صورت نیاز به مدارک تکمیلی،  پس از ثبت نام اولیه با ایشان تماس گرفته خواهد شد.

اسامی پذیرفته شدگان در تاریخ پنجشنبه 8 شهریور 97 اعلام خواهد شد.

 

 

مدارک لازم:

(مدارک زیر باید در فرمت پی دی اف یا جیپگ ضمیمه ایمیل ارسالی متقاضی شوند)

- انگیزه شرکت در دوره ( حداکثر 500 کلمه)

-فرم ثبت نام تکمیل شده

-رزومه کامل به زبان فارسی و چکیده رزومه یا CV  به زبان انگلیسی

-معرفی نامه (مخصوص متقاضیانی که از طرف مدیران مراکز فرهنگی،سالن ها و گروه ها و کمپانی های تئاتر معرفی می شوند)

-اسناد و مدارک از قبیل بروشور،کاتالوگ،پوستر،قرارداد و... که صحت فعالیت نامبرده را تایید می کند

-یک قطعه عکس 3*4

 

این دوره آموزشی با حمایت بخش فرهنگی جمهوری فدرال سفارت آلمان در ایران برگزار میشود.

 

آدرس و شماره تماس دبیرخانه:

تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان ارشد، شماره 10، موسسه توسعه هنرهای معاصر، طبقه چهارم شرقی

شماره تماس: 88805973 (ساعت تماس شنبه تا چهارشنبه از 10 تا  15)

اینستاگرام:  www.instagram.com/producers_program

کانال تلگرام : t.me/producers_program

 

دانلود فرم ثبت نام