سرویس معماری هنرآنلاین، سمینار "هوش مصنوعی در معماری و شهرسازی" از جمله برنامه‌هایی است که به صورت رایگان در راستای افزایش میزان آگاهی معماران جوان از تکنولوژی روز دنیا و به کارگیری آن در عرصه معماری برگزار می‌شود.

در این سمینار دکتر مرتضی رهبری، دانش آموخته دانشگاه ETH زوریخ سوئیس به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

در تعریف این سمینار آمده است: ساختمان‌ها و زندگی در آن‌ها در طول دو دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. در واقع می‌توان گفت که به جز تعداد کمی از استثناهای موجود، ساختمان‌های کنونی از آن نوع زیستگاه‌ها نیستند که به حال حاضر تعلق داشته باشند . با توسعه در زمینه مصالح، فرآورده‌ها و روش‌های ساخت ابداعی، حرکت به سوی ساختمان‌هایی با کارایی بالاتر و صرفه اقتصادی بهتر و سازگار با محیط زیست امری ضروری است زیرا ما در حال حاضر در آستانه نسل بعدی ساختمان‌ها هستیم. در واقع ساختمان‌هایی با درجات متعددی از تکنولوژی جدید که کاملاً رفتار اکولوژیکی دارند و قادر هستند با بهره‌گیری هوشمندانه از مصالح سازگار و عملکرد مناسب، در برابر تغییرات مستقیم و غیرمستقیم پیرامون خود واکنش نشان دهند و خود را با شرایط مناسب تطبیق دهند. این نوآوری‌ها وظایف جدیدی را برای طراحان و معماران ایجاد می‌کند که از قافله پر سرعت تکنولوژی عقب نمانده و آن‌ها را در طرح‌های خود به کار گیرند.

علاقه‌مندان به حضور در این سمینار می‌توانند چهارشنبه 24 مرداد ماه از ساعت 17 الی 19 به مرکز معماری ایران واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه دهم، پلاک 18 مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 43913000 تماس حاصل نمایند.