به گزارش هنرآنلاین، آرش عباسی مدیر هنری جشنواره فیلم‌های کوتاه افق‌های ایران "Orizzonti dell'Iran" که در ایتالیا برگزار می‌شود، گفت: طی رایزنی‌هایی که با مسئولین و کارگردانان اکران عمومی فیلم‎های کوتاه تابستانه داشتیم،  مقرر شد تور اروپایی این فیلم‌ها از ایتالیا و جشنواره "افق‌های ایران" آغاز شود.

وی افزود: بدین ترتیب این فیلم‌ها در روز پنجشنبه 9 آگوست 2018 طی مراسمی  در"Palazzo Merulana "  شهر رم به نمایش درخواهند آمد و نشستی درباره سینمای کوتاه و فیلم‌های اکران شده با حضور کارشناسان، مدیران این فستیوال هنری و تماشاگران برگزار خواهد شد.

عباسی ادامه داد: انجمن فرهنگی ایتالیایی- ایرانی "الفبا"، به اتفاق سازمان فرهنگی  "Coop Cultura"  برگزار کننده جشنواره فیلم افق‌های ایران هستند . همچنین بنای تاریخ  "Palazzo Merulana"،  به تازگی ترمیم شده و در اختیار شهروندان رم قرار گرفته است.

"#ساعت چهار" به کارگردانی عاطفه محرابی، "تناوب" به کارگردانی علی خوشدونی فراهانی، "سکوت" به کارگردانی مشترک فرنوش صمدی و علی عسگری، "باران آهسته می‎بارد" به کارگردانی سعید نجاتی و "مارلون" به کارگردانی درناز حاجی‌ها، فیلم‌های کوتاه حاضر در این تور اروپایی اکران هستند.