سرویس استان‌های هنرآنلاین: آیین گشایش این نمایشگاه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و فعالان رسانه‌ای بعدازظهر یکشنبه در دومین روز هفته خبرنگار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از بازدید از نمایشگاه عکس "شات‌های شورانگیز" و معرفی آثار توسط عکاسان، حسن دهقان، عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات فارس، تفاوت اصلی این دوره نمایشگاه یادشده را شهروند محوری عنوان کرد و گفت: عکس‌های این نمایشگاه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی به مدت یک هفته در ارگ کریم خان زند شیراز نیز، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در عین حال از برپایی نمایشگاه "شات‌های شورانگیز" در روز پنجشنبه به میزبانی یکی از ایستگاه‌های قطار شهری شیراز خبر داد.

دهقان یادآور شد: در چهارمین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری شیراز ٤٠ اثر از ٣٢ عکاس به نمایش در آمده است.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین گشایش این رویداد عکاسانه گفت: نگاه همه عکاسان اجتماعی بود که آسیب‌های اجتماعی را در معرض دید قرار دادند؛ نگاه متفاوت عکاسی خبری به شدت مشهود است زیرا عکاسان خبری شکار لحظه به لحظه همه اتفاقات را مد نظر دارند.

امین دانشور، مسئول نگارخانه تاروپود هم در این مراسم گفت: مطمئن هستم که  ظرفیت عکاسی استان از این عکس‌ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم ظرفیت بسیار بیش از این‌هاست و نمی‌دانم چرا کم لطفی می‌کنند و هم و غم خود را برای چنین اتفاقاتی نمی‌گذارند.

در این مراسم به دلیل تلاش‌های عباس امیری و طاهره حیاتی و اهتمام امین دانشور در برپایی این نمایشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

چهارمین نمایشگاه عکس "شات‌های شورانگیز" تا ١٨ مردادماه با آثاری از مهدی آراسته، لاله افشار، عباس امیری، امین برنجکار، رضا بعیدی، اشکان پردل، علی پرویزی، محمد پرویزی، میلاد پناهی، الهه پورحسین، محسن تورع، فرزانه چخماق ساز، طاهره حیاتی، محمدرضا دهداری، علی راد، نغمه رادمنش، طاهره رخ بخش، سمیرا زارع، امید سوداگر، سجاد شریف زاده، امیر صادقیان، شیوا عطاران، امین فائضی، حدیث فقیری، رضا قادری، احمدرضا مداح، علی معانی، امید منوچهری، محمدرضا نسب عبدالهی، زهرا نورانی، فاطمه نهاری و محمدحسین نیکوپور برپاست؛ ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح ها از ساعت ١٠ تا ١٣ و عصر از ١٧ الی ٢٣ است.

 

الهه بهرامی