سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "اعتقاد" نوشته و کار مانی مهدی‌پور از 8 مردادماه ساعت 20:30 در خانه نمایش دا روی صحنه است و بازیگران آن تقی آزموده، آوا فیروزی، مبینا امین‌دهقان، رومینا پناهی، ساغر اسماعیلی، حسین نیازی، جواد اسلامی، علی‌رضا دنیا دیده و مانی مهدی‌پور هستند.

مانی مهدی‌پور در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش گفت: داستان "اعتقاد" درباره مملکتی است که یکی از کارهای روزمره مردم آن رقصیدن است و تنها یک نفر براساس اعتقادش نمی‌رقصد. نظام دیکتاتوری بر او حاکم شده و این فرد را مجبور به رقص می‌کند. او بر علیه آن نظام قیام کرده و مبارزه‌اش به پیروزی می‌انجامد.

او با بیان اینکه تمرینات نمایش 9 ماه به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "اعتقاد" خاطرنشان کرد: نمایش تلفیقی از تئاتر کلاسیک، پرفورمنس آرت و اپیزودیک است و اپیزودهای مختلف در قالب پرفورمنس آرت اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش "مده‌آ" درباره طراحی صحنه و فضای نمایش یادآور شد: صحنه نمایش خالی است و بدن‌ها، میزانسن‌های نوری و حرکتی صحنه را می‌سازند.

مهدی‌پور ضمن بیان اینکه "اعتقاد" با نگاهی به تئاتر خشن و خون اجرا می‌شود، اظهار داشت: در صورتی‌که در این نمایش تماشاگر نترسد و و با ترس همذات‌پنداری نکند مفهوم کار را متوجه نخواهد شد. از آنجایی که به تئاتر خشن علاقمند هستم اکثر نمایش‌هایی را که روی صحنه آورده‌ام با همین رویکرد بوده است.

او درباره موسیقی این نمایش عنوان کرد: موسیقی‌های نمایش انتخابی از موسیقی شرق و غرب و متناسب با اپیزودها است و تداعی‌کننده وحشت است.

مانی مهدی‌پور در پایان گفت: نمایش "اعتقاد" تنها ترس نیست بلکه در جاهایی شادی، لحظات تاریخی و مدرن نیز دیده می‌شود.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان: پوریا اصغرزاده، دستیار دوم کارگردان: پیمان گودرزی، موسیقی: بهراد ضحاکی و امیر محمد اسحق بیگی، نور: عرفان میرحیدری، مدیر صحنه: عرفان میرحیدری، منشی صحنه: دانش مظفری راد و تبلیغات: علیرضا اشرفی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 22 مرداد ماه در خانه نمایش داروی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند. تماشای "اعتقاد" به کودکان زیر ده سال توصیه نمی‌شود.