سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "Driven" درباره ظهور جان دلورین، مهندس و مخترع آمریکایی و ماشین معروف او با درهایی شبیه بال‌های یک مرغ دریایی، به‌عنوان فیلم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ماشینی که دلورین طراحی کرد در دهه 1980 با سری فیلم‌های "بازگشت به آینده" به شهرت رسید که در آن قهرمانان فیلم با این ماشین در زمان سفر می‌کنند.

"Driven" را نیک هم ("سفر"، "کشتن بونو") کارگردانی کرده است و لی پیس ("نگهبانان کهکشان"، "هابیت")، جیسن سودکیس ("کوچک کردن")، جودی گریر (انت-من") و کوری استول ("خانه پوشالی" و "The Strain") در آن بازی می‌کنند. این فیلم اولین بار در دنیا هشتم سپتامبر در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده می‌رود.

"Driven" با الهام از اتفاقات واقعی ساخته شده و نگاهی طنزآمیز به اتفاقی دارد که از کنترل خارج می‌شود. داستان در کالیفرنیای اوایل دهه 1980 روی می‌دهد و درباره ظهور خیره‌کننده دلورین (پیس) و شرکت خودروسازی دلورین و دوستی او با جیم هافمن (سودکیس) یک خلافکار سابق است که اکنون برای اف‌بی‌آی جاسوسی می‌کند.

نیک هم فیلم را از روی فیلمنامه‌ای نوشته کالین بیتمن ("سفر") کارگردانی کرده است.  

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز 29 اوت تا هشت سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می‌شود. درام فضایی "اولین انسان" (First Man) ساخته دامین شازل کارگردان آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره امسال است. تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون برادران کوئن، مایک لی، آلفونسو کوارون، ژاک اودیار و اولیویه آسایاس شانس دریافت جایزه شیر طلایی را دارند.