سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، بایرامی که در سال 95 با کتاب "لم یزرع" برنده جایزه جلال شده بود، از سوی دکتر سیدعباس صالحی به عنوان دبیر علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد انتخاب شد.

بر پایه این گزارش، به زودی اعضای هیات علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد که از سوی معاونت امور فرهنگی پیشنهاد می‌شوند تعیین شده و حکم انتصاب خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرد.

از سال ۱۳۹۳ و در پی تصمیم کارگروه ویژه جشنواره‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد، جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جایزه ادبی پروین اعتصامی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شده است.

متن حکم انتصاب بایرامی بدین شرح است:

"جناب آقای محمدرضا بایرامی

نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جناب‌عالی در عرصه ادبیات داستانی و به موجب این حکم به عنوان دبیر علمی یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب می‌شوید.

امید است بر اساس وظایف مندرج در آیین‌نامه جایزه، اقدام لازم را معمول کنید.

مزید توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیدعباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی"

در معرفی محمدرضا بایرامی عنوان شده است: محمدرضا بایرامی سال ۱۳۴۴ در روستای لاطران در دامنه کوه سبلان استان اردبیل به دنیا آمد. در اواخر دورۀ دبستان خانواده‌اش روستا را ترک می‌کنند و به تهران می‌آیند. هنوز خاطرات کودکی در ذهنش وجود دارد و موجدِ آثار ارزشمندی از او شده است. برخی از داستان‌های او سرگذشت‌نامه‌اند که در قالبی متفاوت و داستانی روایت شده‌اند که از جمله آن‌ها سرگذشت شهید احمد کاظمی است. آثار بایرامی داستان‌نویس در زمینه کودکان و ادبیات جنگ تا به حال از ده‌ها مرجع موفق به دریافت جایزه شده است. بایرامی جایزۀ کبرای آبی از سوئیس برای کتاب "کوه مرا صدازد" و جایزه جلال آل احمد و کتاب سال جمهوری اسلامی برای "لم یزرع" را در کارنامه خود دارد. او همچنین داور جوایز متعددی همچون هشتمین جایزه ادبی جلال آل احمد و قلم زرین بوده است. از بایرامی بیش از 50 اثر به چاپ رسیده است.