سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی، مجسمه و ویدئوآرت نینا رستگار با نام "بدون عنوان" در گالری سیحون برپاست. رستگار در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این مجموعه توضیح داد: بخشی از این نمایشگاه به نقاشی‌های کوچکی از چهره زنان اختصاص دارد که با اکریلیک و رنگ روغن کشیده شده‌اند. همچنین تعدادی مجسمه از دست انسان وجود دارد که با مس و نقره ساخته شده‌اند.

رستگار افزود: این نقاشی‌ها بازنمایی حقیقتی هستند که همیشه با آن روبه‌رو هستم. سعی کردم ناراحتی را در حالت‌هایی از چهره خلاصه کنم و ابتدا حدود 100 اتود از حالات مختلف چهره افراد زدم. پس از مدتی 20 عدد از آنها را که به نظرم بیشترین احساسات را نشان می‌دادند انتخاب کردم. این چهره‌ها انگار در حالتی منجمد شده‌اند و حس‌هایی ناخوشایند را نشان می‌دهند که حاصل رنج درونی آنها است.

او درباره ابعاد کوچک آثار گفت: بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند غول هستند در حالی که در آثار من همیشه انسان بسیار کوچک دیده می‌شود و هدف من این است که بگویم انسان برخلاف آن چیزی که فکر می‌کند بسیار کوچک است.

رستگار ادامه داد: در فاصله میان تابلوها چند آینه نصب شده است که ابعادی مشابه تابلوها دارند. مخاطب می‌تواند خود را در این قاب‌ها ببیند و هدف من این بود که آدم‌ها را با خودشان روبه‌رو کنم. در واقع خواستم آد‌م‌ها را مقصر نشان دهم و آنها را به فکر وادارم که چه تاثیری در رنج دیگران دارند.

او با اشاره به تاثیر آد‌‌‌‌م‌ها در روحیات یکدیگر گفت: هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی خود را دچار رنج کند، بنابراین افراد در رنج یکدیگر شریک هستند. زبان انسان ساده‌ترین ابزار برای ایجاد ناراحتی در دیگران است و هر سخن می‌تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد. در نقاشی‌های من دختری دیده می‌شود که عذاب کشیده است و حالا در این آینه‌ها مخاطب خودش را می‌بیند و به این فکر می‌کند که چه نقشی در عذاب دیگران داشته است.

رستگار درباره ویدئوآرت حاضر در این مجموعه گفت: در این فیلم دو دقیقه‌ای خواستم احساس خود را بر اساس موزیکی که برای آثار من توسط فرهاد وزیری ساخته شده است، نشان دهم. در این تصاویر حرکت‌هایی دیده می‌شود که نشانه بی‌تابی من است. همچنین پرفورمنسی در روز افتتاحیه اجرا شد که به افراد حاضر در نمایشگاه حس اسارت و به زنجیر کشیده شدن را منتقل می‌کرد.

نمایشگاه نقاشی، مجسمه و ویدئوآرت نینا رستگار تا 17 مرداد در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک 1 برپاست.