سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش کمدی اجتماعی "آپارتمان" به نویسندگی سپیده قربانی و کارگردانی امیر شاه‌علی از 11 مردادماه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی که پیش از این در ششمین جشنواره تئاتر شهر اجرا شده است؛ محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، فائقه شلالوند، سهیل بابایی، مهناز مهدی‌زاده و امیر شاه‌علی هستند و صداپیشگان آن رضا داوودنژاد و سهی‌بانو ذوالقدر. نمایشنامه این اثر از متون برگزیده جایزه اکبر رادی بوده و این نمایش در جشنواره تئاترشهر نیز نامزد جایزه بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس و نمایشنامه شده بود.

امیر شاه‌علی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره تغییراتی که اجرای این نمایش به نسبت جشنواره تئاتر شهر داشته است، گفت: به صورت معمول اجراهای جشنواره‌ای به دلیل سرعتی که در آماده‌سازی نمایش دارد از پختگی لازم برخوردار نیست. در اجرای این نمایش در خانه هنرمندان چیدمان بازیگران کمی تغییر کرده است. ضمن اینکه نمایشنامه و داستان تغییری نداشته است اما در شیوه کارگردانی نیز تغییراتی صورت گرفته است.

او داستان این اثر نمایشی را اینگونه توضیح داد و خاطرنشان کرد: داستان نمایش به اتفاقی که در آپارتمانی در تهران رخ می‌دهد می‌پردازد. این آپارتمان چند ساکن دارد که مستاجر هستند و صاحبخانه‌شان پیرمردی است که مابقی آپارتمان‌ها را به شریک خود فروخته و تنها یک واحد از آن باقی است که پیرمرد نه قصد فروش آن را دارد و نه ساختنش را....

این کارگردان ضمن بیان اینکه "آپارتمان" نمایشی اجتماعی است که زندگی سه نسل را بازگو می‌کند، عنوان کرد: افرادی از دهه‌های 60، 70 و نسل قدیم در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند که هر کدام زاویه دید مخصوص نسل خود را دارند و زندگی را از دریچه افراد هم‌نسل خود می‌بینند.  

شاه‌علی با اشاره به اینکه شیوه اجرایی این نمایش کاملاً رئالیستی است، درباره طراحی صحنه و موسیقی آن اظهار داشت: صحنه طراحی واحدی دارد که در هر یک از سه اپیزود از یک بخش آن استفاده می‌شود و تنها شخصیت‌های هر آپارتمان تغییر می‌کنند. بخش‌های صحنه با  طراحی نور از یکدیگر تفکیک شده‌اند. موسیقی فقط در تعویض صحنه‌ها استفاده می‌شود و بر کار سوار نیست.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: برخی از آثار نمایشی با قیمت بلیت‌های گزاف و نامتعارف تماشاگران را از تماشای تئاتر رانده‌اند و در مجموع وضعیت تئاتر ما خوب نیست. در شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه آوردن تماشاگر کار ساده‌ای نیست و حتی نمایش‌هایی که با بازیگران چهره و معروف اجرا می‌شوند نیز این روزها با افت مخاطب مواجه هستند. گروه اجرایی نمایش "آپارتمان" جوانانی هستند که چهره نیستند و با این حال علاقمندیم که کارمان دیده شود.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: سرپرست گروه و مشاور: مسعود مهرابی، مدیر تولید: هاتف کلاته، مجری طرح: محمود پیری، طراح صحنه و نور: محمد موسوی، طراح گریم: سارا ولی زاده، طراح لباس: سارا مژده، طراح پوستر و بروشور: پرهام عرب و منصور نصیری، دستیار کارگردان: آیدین صمیمی، مشاور رسانه‌ای و مدیر تبلیغات: محمدرضا ایمانیان، ساخت و گرافیک تیزر: مهدی شهریاری، اجرای گریم: بنفشه امین و عکاس: مهشاد قصابها.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.