سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون سیمای فارس در این خصوص گفت: در این مجموعه تلویزیونی با استفاده از یک گروه پژوهشی به صورت اسنادی و میدانی که در حال بررسی و شناسایی تولیدکنندگان برتر استان فارس هستند تلاش می‌شود در سال حمایت از کالای ایرانی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به منظور حمایت از تولیدات داخلی ترغیب و تشویق نماید و با استفاده از دلایل و اسناد موجود کیفیت بالای تولیدات داخلی و نقش آن‌ها در شکوفایی اقتصادی استان فارس و سپس کشور را مورد بررسی قرار دهد.

امیر رئوف اضافه کرد: محمدحسن خردل تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر این مجموعه تلویزیونی به همراه یک گروه پژوهشی پنج نفره می‌کوشد برنامه‌ای متفاوت و موثر را ارائه دهد.

وی همچنین از تولید "مستند راهی که آمده‌ایم" خبر داد و افزود: این مستند با محوریت بررسی آزاد راه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از دستاوردهای راه‌سازی استان در چهلمین سال انقلاب اسلامی در مدت 30 دقیقه پروژه راه‌سازی آزاد راه شیراز اصفهان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مسئول با بیان این که این آزاد راه با هدف کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی توریستی و مهم ایران بین اصفهان و شیراز ساخته شده گفت: دستاوردهای دیگری از جمله کاهش مصرف سوخت در کشور، کاهش تصادفات، کاهش مدت سفر و ... را به همراه دارد.

معاون سیمای فارس تصریح کرد: در این مستند که در شبکه فارس در حال تولید است تاثیرات اجرایی این پروژه راه‌سازی در مسائل مختلف فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و توریستی فارس مورد بررسی قرار می‌گیرد و مکان‌هایی از جمله بهشت گمشده، کاروانسرا و قلعه تاریخی ایزدخواست و تنگ براق اقلید را معرفی می‌کند.

 رئوف افزود: این فیلم مستند جاده‌ای، در صدا و سیمای مرکز فارس به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعلی غمخواری، تصویربرداری مجید رحمانیان، تدوین، اصلاح رنگ و گرافیک محمدحسن خردل و پژوهشگری و نویسندگی محمدجواد حسن‌شاهی تولید خواهد شد و به زودی از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

وی "مستند مسیر سبز" را از دیگر مستند تولیدی صدا و سیمای مرکز فارس اعلام کرد و گفت:  این مستند بنا دارد دستاوردهای شاخص کشاورزی استان فارس را در بخش های تولیدات زراعی، باغی ، صیفی جات، بخش دامپروری و شیلات مورد کنکاش قرار دهد و موفقیت های این عرصه مهم اقتصادی استان را در قالبی نو و جذاب به تصویر کشد.

معاون صدا و سیمای استان فارس افزود: بی شک توانمندی های کشاورزی فارس طی چهل سال گذشته افزون  وشکوفا شده است و تنگناهای موجود در زمینه مدیریت آب را می تواند با راهکار هایی که توسط کارشناسان تبیین خواهد شد حل کند  و انشاء الله چشم انداز امیدوار کننده ای در آینده کشاورزی استان فارس آنچنان که پیشینیان ما هزاران سال با مدیریت آب و زمین در این خطه روزی خویش را به دست آورده اند، داشته باشیم.

تهیه کننده و کارگردان این مستند 30 دقیقه ای سید علی غمخواری، تصویربردار آن مجید رحمانیان، تدوین و گرافیک و اصلاح رنگ محمد حسن خردل، محقق و نویسنده محمد جواد حسن شاهی می باشد.

الهه بهرامی