به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، آرش اسدنژاد نوازنده ویولن و کارن سلاجقه نوازنده پیانو هجدهم مردادماه ساعت 21 در تالار رودکی دو نوازی برگزار می‌کنند.

در این کنسرت آثاری از آهنگسازان مکاتب مختلف قرن بیستم برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود.

قطعات این دونوازی از آهنگسازانی چون؛ آلفرد اشنیتکه، آروو پارت، کریستوف پندرسکى، فاضیل ساى، موریس راول است.

آرش اسد نژاد؛ مدرس ویولن و فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی پسران و دانشگاه عالی موسیقی است. وی نوازندگی ساز ویولن را از 11 سالگی زیر نظر استاد مرجان قنبری مهر شروع کرد و در این سال‌ها نزد اساتید دیگری از جمله بردیا کیارس، پدرام فریوسفی و پانیذ فریوسفی به نوازندگی و فراگیری این ساز ادامه داد. وی در دوره مستر کلاس‌های دالیبور کاروای سولیست ویولن نیز شرکت کرده است. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به عضویت در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، ارکستر مجلسی پارسیان، ارکستر مجلسی تهران، ارکستر فیلارمونیک تهران و... اشاره کرد. وی رسیتال‌های متعددی در تالار رودکی و انجمن فرهنگی آلمان‌ها برگزار کرده است. وی همچنین سرپرست گروه تریو پیانو رسپینا است و با این آنسامبل کنسرت‌های متعددی را تاکنون در تهران و شهرستان‌ها برگزار کرده است.

کارن سلاجقه؛ مدرس پیانو و دروس آهنگسازی آکادمی، دیپلم تحصیلات موسیقی (DEM آهنگسازی از Conservatoire régional à rayonnement پاریس و کارشناسی ارشد نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران دریافت کرده است.

از جمله فعالیت‌های وی: اجرای کوارتت توسط آنسامبل Itinéraire – CRR پاریس، اجرای آثار آهنگسازی در کنسرت مشترک با مینا اریسیان- تالار رودکی، کنسرت‌های تک‌نوازی و همراهی با آواز در Cité Universitaire پاریس (خانه مکزیک-ایالات متحده)، کنسرت‌های متعدد با تریوی زروان (بابک کوهستانی، ویولن و نرگس فلاح پسند، ویولنسل) در تالار رودکی، آوینی دانشگاه_تهران و کلیسای انجیلی آلمانی‌زبان در تهران با اجرای آثاری از بتهوون، شوبرت، شومان، برامس، دورژاک، روسل، راخمانینف، شوستاکوویچ و آهنگسازان ایرانی و کنسرت‌های متعدد تک‌نوازی و هم‌نوازی، ازجمله در هفته کلاسیک تهران، فستیوال‌های کلاسیک تا معاصر، جشنواره فجر، تالار رودکی، تالار آوینی دانشگاه تهران و کلیسای انجیلی آلمانی‌زبان در تهران اجرا کرده است.  وی مقام اول تک‌نوازی پیانو و دوم آنسامبل در سومین دوسالانه پیانوی تهران- دانشگاه تهران را دارد.

دونوازی ویولن و پیانو 18 مردادماه ساعت 21 در تالار رودکی اجرا می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.