به گزارش هنرآنلاین، شهلا کوهستانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری شرق در گفت‌وگو با روابط عمومی برج آزادی با اشاره به سابقه هنری خود در خصوص برگزاری این نمایشگاه نیز توضیحاتی داد.

کوهستانی که از زمان ورود به دانشگاه در حدود 25 سال فعالیت هنری داشته است گفت: در این مدت حدود 5 نمایشگاه انفرادی برپا کردم و همچنین مدیر هنری نمایشگاه‌های گروهی متعددی در داخل و خارج از کشور بوده‌ام.

وی به تأسیس موسسه حریر هنر شرق اشاره کرد و گفت: موسسه حریر هنر شرق از سال 1391 مجوز گرفت اما فعالیت رسمی ما از سال 1394 آغاز شد. این موسسه در زمینه‌های مختلفی چون برگزاری جشنواره‌های مختلف، تهیه‌کنندگی فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر است، برگزاری نمایشگاه‌ها تجسمی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از رشته‌های مختلف هنری فعالیت دارد. در این موسسه ما پنج نمایشگاه گروهی برگزار کردیم که چهار نمایشگاه قبلی در حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی، کودک و نوجوان و نمایشگاه تکنیک تابلو فوم بود.

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از فعالیت کم هنرمندان رشته گرافیک در مقایسه با سایر حوزه‌های تجسمی گفت و افزود: فراخوان این نمایشگاه با موضوع آزاد منتشر شد. چرا که با توجه به تنوع بسیار زیاد آثار گرافیکی می‌توانستیم تنوع آثاری که یک گرافیست خلق می‌کند را ببینیم.به نظر من آثاری که در این نمایشگاه هست ازلحاظ گرافیکی قابل قبول هستند. قطعا کارها در سطوح مختلفی دیده می‌شود. اما عمده آثار ایده پردازی و برقراری ارتباط یک اثر گرافیکی با مخاطب را در خود دارند و همین باعث شده بیشتر بازدیدکنندگان با تفکر و سلایق متفاوت خود بتوانند با این آثار ارتباط برقرار کنند که وجه مثبت آن است. به علاوه خلاقیت و نوآوری نیز در آثار به چشم می‌خورد. شهریار آریافر، سیما پاک‌سرشت و من داوری و انتخاب آثار را بر عهده داشتیم که این کار را بر اساس ایده پردازی و قدرت خلاقیت انجام دادیم. همچنین پایه اصلی این نمایشگاه پوستر است و بعد نشانه است.

کوهستانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش موقعیت برج آزادی را بسیار مناسب دانست و گفت: فضاهای داخلی برج آزادی بسیار ناشناخته است و حتی بسیاری از شرکت کننده‌های ما هم این مجموعه را نمی‌شناختند. به همین دلیل تصمیم گرفتم که با برگزاری این نمایشگاه‌ها به معرفی برج کمک کنم چرا که این بنا یکی از سرمایه‌های با ارزش ایران است. از سوی دیگر فضای مناسب تالارهای برج و همکاری بسیار عالی کارکنان برج آزادی در واحدهای مختلف که هر آنچه در توانشان بوده انجام داده‌اند دلایل بعدی ما برای برگزاری این نمایشگاه و برنامه‌های بعدی ماست.

کوهستانی که عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران نیز هست ایجاد انگیزه در دانشجویان و افراد تازه وارد به بازار کار را اصلی‌ترین هدف خود و مجموعه همکارانش عنوان کرد و ادامه داد: ما می‌خواهیم این هنرجویان بتوانند از طریق این نمایشگاه‌ها آثار خود را ارائه کنند که بعداً تبدیل به رزومه‌ای برای آن‌ها می‌شود. همچنین ما در این نمایشگاه‌ها می‌توانیم استعدادهایی را شناسایی کنیم که فرصت دیده شدن نداشتند. تصمیم من جذب هنرمندان مختلف در رشته‌های متفاوت است. این نمایشگاه‌ها خودگردان است و حامی مالی ندارد. سعی می‌کنیم که بتوانیم با کمترین هزینه تبلیغات مناسبی انجام دهیم و بازخوردهای مثبتی هم از آن‌ها بگیریم که شکر خدا تا حدی به این موضوع رسیده‌ایم.

شهلا کوهستانی در پایان سخنانش گفت: برگزاری و ادامه دادن نمایشگاه‌های گروهی توان مضاعف می‌خواهد و سختی‌های خود را دارد و کار پر استرسی است. من یک نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازی در برنامه کاری خود دارم و نمایشگاه انفرادی عکس تهران قدیم در شهریور ماه را داریم. ما امیدواریم که بتوانیم فعالیت‌هایمان را در راستای اهدافمان ادامه دهیم.

نمایشگاه گروهی گرافیک که از 10 مرداد شروع به کار کرده تا 20 مرداد در نگارخانه آینه برج آزادی برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 9 تا 17 از آن بازدید کنند.