به گزارش هنرآنلاین، در آستانه برگزاری "سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم­‌های کودکان و نوجوان" و با توجه به اثر بخشی و فرهنگ سازی سینما برای جامعه ایرانی و از آنجا که تنوع موضوعی در آثار سینمایی خصوصا سینمای کودک و نوجوان و در راستای حمایت از سینمای ملی می‌تواند بستر جدیدی را برای فعالیت سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی ترسیم کند بخش ویژه‌ای با عنوان "جلوه‌­گاه امید" با مشارکت سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

مقررات:

1- سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند ضمن بررسی آثاری که در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره پذیرفته شده‌اند به فیلم‌های منتخب از نگاه خود با توجه به اولویت‌های موضوعی سازمان متبوع جوایزی اهدا نمایند.

2- هیئت داوران هر سازمان مشتمل بر سه نفر از کارشناسان فرهنگی و هنری است که حضور یک نفر از داوران از میان کارگردانان، بازیگران، تهیه کنندگان، مدرسان و منتقدان سینما و یا یکی از مشاغل اصلی فنی در سینما با صلاحیت علمی و هنری و دو نفر از کارشناسان سازمان مذکور خواهد بود.

3- پس از درخواست تقاضا از سوی سازمان‌ها؛ چگونگی مشارکت از سوی جشنواره بررسی و اعلام خواهد شد. همچنین پس از توافق فرم تکمیل شده به همراه معرفی نماینده تام الاختیار، یک نسخه لوح فشرده حاوی آرم سازمان و عکس و رزمه هیئت داوران می‌بایست در اسرع وقت به مدیریت این بخش ارائه گردد.

4- حداقل میزان مشارکت هر سازمان مبلغ هفتاد میلیون ریال است که بین یک یا دو انتخاب خواهند داشت.

5- برنامه بازبینی فیلم­‌های بخش مسابقه جشنواره از سوی دبیرخانه این بخش تنظیم و داوران هر سازمان موظفند در زمان­بندی ارائه شده نسبت به تماشا و داوری فیلم­‌ها اقدام نمایند.

6- در مراسم اهدای جوایز "بخش جلوه‌­گاه امید" که به صورت جداگانه و با حضور مقامات و روسای سازمان‌ها و نهادها برگزار خواهد شد نماینده هیئت داوران یا بالاترین مقام سازمان برای اهدای جایزه در جایگاه حضور خواهند یافت و بیانیه‌های هیئت داوران، تنها از طریق روابط عمومی جشنواره در فضای رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

7- آخرین مهلت درخواست و تکمیل فرم تقاضا 30 مرداد ماه 1397 است و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

8- در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد سازمان­‌ها ممکن است این بخش حذف شود و در اینصورت جوایز تحویل داده شده به دبیرخانه، عودت خواهد شد.

مدارک لازم جهت مشارکت:

1- تکمیل فرم تقاضای حضور

2- اصل فیش واریزی