به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا علیزاده مجری طرح اولین جشن صدا گفت: پرواضح است این هنر تنها گنجینه ماندگار قبل از انقلاب تاکنون است، در کشور از دیرین تاکنون تنها جامانده از کلیه هنرها که در ویترین هنر جا نگرفته صدای ماندگار است. هنرمندان صبح جمعه، سلام ایران، رادیو جوان، قصه‌های شب، هنرمندان پیشکسوت، جوانان تشنه جادوی صدا، مدیران دوبلاژ که بجای بازیگران برجسته و شاخص سینما و تلویزیون نقش‌آفرینی کردند، تقدیر و تجلیل از این خانواده بزرگ هنری اثبات می‌کند؛ اینجا فقط چهره نیست که ماندگار است، بلکه صداست که به چهره جان ماندگاری می‌دهد.

علیزاده افزود: اهداف برگزاری اولین جشن سالانه صدا می‌تواند ثبت یک شب خاطره‌انگیز برای خانواده‌های این هنرمندان، تقدیر و تجلیل از جادوگران صدا، اقدام جهت رفع مشکلات مطروحه آنان، دورهمی هنرمندان موسیقی و دوبله با بازیگرانی که بجایشان نقش‌آفرینی نمودند و ارائه راهکارهای تخصصی برای ورود جوانان علاقه‌مند به این عرصه باشد.

مجری طرح جشن صدا همچنین اشاره کرد: با اجرا و برگزاری این جشن می‌توان به اولین دورهمی پس از انقلاب، اهمیت دادن به وجود عزیزان صداپیشه، دور ماندن چهره این هنرمندان از قاب رسانه ملی، ارائه راهکارها جهت رفع معضلات سختی و مشکلات این هنر، ارتباط نزدیک هنرمندان با مسئولین، حضور مدیران دولتی در کنار هنرمندان دوبله و ایجاد انگیزه برای جوانان اشاره کرد.

مدیرمسئول آوا تصویر در پایان خاطرنشان کرد: درصدد آن هستیم اولین جشن صدا را با مشارکت مؤسسات و همکاری نهادهای مرتبط در آذرماه سال جاری در تهران با حضور هنرمندان این عرصه برگزار نماییم. به دنبال این هستیم که تلاش برای دریافت تندیس جشن سالانه صدا از سوی علاقه‌مندان و هنرمندان این رشته از حس رقابتی خاصی برخوردار باشد و آتیه برگزاری این جشن با معرفی هنرمندان برجسته انجام گیرد.

اطلاعات بیشتر درباره نحوه‌ برگزاری اولین جشن سالانه صدا، متعاقباً توسط پایگاه خبری آوا تصویر اعلام می‌شود.