سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت "شبی با فخر موسیقی ایران" با رهبری فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت برگزار شد. در این برنامه که به اجرای آثاری از فخرالدینی اختصاص داشت وحید تاج و مجتبی عسگری به‌عنوان خواننده، ارکستر فرهنگ و هنر را همراهی کردند.

در این ارکستر که از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 تشکیل شده است، نوازندگان جوان در کنار نوازندگان قدیمی‌تری که در ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی نیز حضور دارند دیده می‌شدند.

برنامه با اجرای "سوئیت ساوالان" آغاز شد. قطعه بی‌کلامی که در سال 1368 توسط فخرالدینی نگاشته شد. پس از آن وحید تاج به صحنه آمد تا قطعه "برای دخترم بهار" را اجرا کند. این قطعه با شعری از فریدون مشیری اجرا شد و پس از آن نوبت به اجرای "موج" رسید که باز هم شعری از فریدون مشیری با صدای وحید تاج را به همراه داشت.

ورود ارسلان کامکار به صحنه، با تشویق‌های مکرر تماشاگران همراه بود. او به عنوان سولیست ویولن قطعه " به یاد جوانی" در کنار ارکستر قرار گرفت. ویولن در فضایی شاد و پرهیجان شروع به نواختن کرد و ارکستر نیز او را همراهی می‌کرد، اما با گذشت چند دقیقه فضای کار تغییر کرد و به‌جای طراوت اولیه، سنگینی و غمی در این قطعه به وجود آمد که نشانی از گذر عمر و شرایط زندگی بود. گاه در سکوت ارکستر تنها صدای سوزناک ویولن به گوش می‌رسید و گاه این نوای غم‌انگیز توسط ارکستر تکرار می‌شد.

پس از آن نوبت به اجرای یکی از زیباترین آثار فخرالدینی رسید. برای اجرای "آهنگ اشتیاق" مجتبی عسگری به صحنه آمد تا شعری از فریدون مشیری را اجرا کند. در این قطعه نقش مهم سازهای بادی جلب توجه می‌کرد و اجرای جمله‌های کوتاه اما گوش‌نواز توسط فاگوت و فلوت رنگ خاصی به آن می‌بخشید. بخش اول کنسرت با اجرای "درد گنگ" با شعری از هوشنگ ابتهاج و صدای مجتبی عسگری به پایان رسید.

بخش دوم برنامه با "سوئیت همایون" که از قدیمی‌ترین آثار فخرالدینی است آغاز شد. این قطعه که سال 1347 نوشته شده است توسط ارکستر اجرا شد و پس از آن گروه کر به صحنه آمد تا در سایر قطعات این برنامه حضور داشته باشد. در این بخش وحید تاج و مجتبی عسگری به‌صورت مشترک به اجرای قطعات پرداختند.

قطعه "خلیج فارس" با شعری از علی غضنفری در فضایی سرزنده آغاز شد و سازهای بادی صداهایی از طبیعت را بازسازی می‌کردند. سازهای ایرانی مثل قانون، تنبک و دمام نیز وارد کار شدند تا رنگ و بویی دیگر ایجاد کنند. پس از آن نوبت به اجرای "سوئیت آوازی صدرا" رسید که بخش‌هایی از آن در سریال تلویزیونی "روشن‌تر از خاموشی" شنیده شده بود. این قطعه بر اساس شعری از ملاصدرا اجرا شد و پس از آن "سرود بهار" با شعری از فریدون مشیری اجرا شد.

آخرین بخش از کنسرت به اجرای "کل صبح" موسیقی آشنای سریال امام علی (ع) اختصاص داشت. این قطعه که بر اساس آهنگی از عبدالقادر مراغی نگاشته شده است پیش از این با صدای صدیق تعریف اجرا شده بود.

پس از پایان برنامه و تشویق‌های تماشاگران، بار دیگر ارکستر در جایگاه خود قرار گرفت و با اجرای قطعه "ای ایران" که به بخش ثابت بسیاری از کنسرت‌های چند سال اخیر تبدیل شده است، شب فرهاد فخرالدینی به پایان رسید.