سرویس مد و لباس هنرآنلاین: از ارکان فعالیت رسانه‌ای در عرصه‌های هنری، جلب توجه آحاد جامعه به وجوه مختلف یک رویداد است، اما متأسفانه بسیاری از اصحاب رسانه از مدت‌ها پیش از برپایی جشنواره‌های فجر به پیش‌داوری از آن چیزی می‌پردازند که هنوز به وقوع نپیوسته و به‌جای ارائه راهکار، چه‌بسا بر دلسردی هر چه بیشتر مخاطبان اصلی آن جشنواره‌ها دامن زنند.

اما واقعیت آن است که یکی از تجربیات ارزشمند از برپایی هفت دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر می‌تواند توجه هر چه بیشتر به مقوله تبلیغات و آگاهی‌رسانی به مردم باشد.

این رسالت از ماه‌ها پیش بر دوش تمامی صاحبان قلم است تا هم موجبات حضور و مشارکت گروه‌های بیشتر هنری را در رویدادها فراهم سازند و هم در راستای همراهی حداکثری آحاد جامعه در پس یک رخداد از جنس فرهنگ و هنر منجر گام بردارند.

رسانه‌ها باید با اطلاع‌‌رسانی مناسب و افزایش کمی و کیفی تبلیغات و منابع اطلاع‌رسانی اهداف، چشم‌اندازها، مزایا، زمان و مکان برگزاری جشنواره را از ماه‌ها پیش از برگزاری به اطلاع عموم مردم برسانند تا مخاطب حداکثری در فرصت‌های به وجود آمده از دستاوردهای چنین رویدادهایی بهره گیرند.

در این میان راه‌اندازی وب‌سایت مستقل برای جشنواره نظر به این که بیشترین مخاطب جشنواره مذکور را جوانان در برمی‌گیرند، استفاده از رسانه‌ای مانند اینترنت و راه‌اندازی وب‌سایت مخصوصی برای جشنواره در هر سال، نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان روشی برای تبلیغات در جذب مخاطب بیشتر مؤثر باشد، بلکه با اطلاع‌رسانی بهتر و سهل‌الوصول‌تر در خصوص زمان، مکان، بخش‌های مختلف و کالاهای عرضه‌شده در جشنواره و همچنین معرفی تولیدکنندگان و غرفه داران، امکانات رفاهی موجود می‌توان زمینه بهتر برای افرادی که قصد بازدید از جشنواره را دارند فراهم کرد.

در حوزه مد و لباس هم بدون شک راه‌اندازی نشریه مرتبط با حوزه پوشش در تمام سال می‌تواند یکی از این اقدامات مفید و فرهنگ‌ساز باشد که در آن نظرات کارشناسان، تولیدکنندگان و طراحان مجرب و تازه‌کار، مقام آورندگان سال‌های گذشته در جشنواره و متخصصین حوزه‌های مرتبط و غیره می‌تواند مسائل مربوط به صنعت پوشاک، مشکلات، چالش‌ها و افق‌های پیش رو را مورد بررسی قرار دهد.

این‌گونه است که یک رسانه می‌تواند با فرهنگ‌سازی آگاهانه مبتنی بر دانش و هنر روز، اذهان عمومی را نسبت به مصرف پوشاک و شکل صحیح انتخاب آن آشنا کرده، همچنین به‌عنوان یک فضای تخصصی و تبلیغاتی مرتبط، استقبال و مشارکت مخاطبان و بازدیدکنندگان را از جشنواره افزایش داده و از سوی دیگر با حمایت از طراحان و تولیدکنندگان، زمینه رقابتی سالم را در مدت محدود جشنواره برای آن‌ها فراهم سازد.