سرویس معماری هنرآنلاین، طراحی برج‌های اداری سامسونگ در منطقه سوشو کره جنوبی به سبک پست مدرن با سطوح کم، متوسط و ارتفاع متنوع به هسته اصلی سئول تبدیل شده و مرکز شهر را شبیه منقطه برج های راکفلر نیویورک کرده است. انبساط حجم‌های ساختمان در سطوح مختلف به واسطه همپوشانی برج‌ها دارای تعادل بصری غیرقرینه‌ای است که با الهام از فرم سنتی برج‌های کره‌ای طراحی شده است. ادغام چند قطعه کوچک برای ایجاد گروهی از برج‌های اداری با هارمونی مناسب نیازمند طراحی پلان محوطه و ساختمان در چندین فاز است.

طراحی برج های اداری

ساختمان به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند تا جنبش و تعامل عابرین در سراسر محدوده سوشو را افزایش دهد و ارتباط مجموعه را با ساختمان‌های منطقه تسهیل بخشد. برای افزایش وضوح احجام ساختمان به صورت فردی، بافت‌های عمودی و افقی نسبت به سطوح مختلف متفاوت‌اند تا هر مجموعه را به شکل یک عنصر منحصربه فرد به نمایش بگذارد. این حجم‌های درهم پیچیده نشان می‌دهد که برج‌ها فضای بین یکدیگر را بادگیر کرده‌اند. بنابراین تعبیه یک اتاق مکانیکی کنترل فشار در هر طبقه اجازه می‌دهد که یک سیستم خنک کننده و دمنده برای هر طبقه ایجاد شود.

طراحی برج های اداری

کنتراست دیوارهای افقی و عمودی و استفاده از شیشه‌های بازتابنده، جلوه‌ای از توده برج را به لطف رفلکس نمای برج به نمایش گذاشته است. نمای ساختمان به واسطه دیوارهای لعاب دار به شفافیت کنترل شده‌ای دست یافته، در حالی که مناطق وسیع‌تر با واحدهای شیشه‌ای پوشیده شده است. به همین دلیل ایجاد سایه‌های اتوماتیک به واسطه حجم ساختمان به واحدهای اداری اجازه می‌دهد تا از نور و شدت تابش قابل ملاحظه‌ای بهره ببرند.

طراحی برج های اداری

طراحی برج‌های اداری سامسونگ در مجموعه 239 هزار متر مربع زیربنا داشته و برای تامین کنندگان، تولید کنندگان و مدیریت تقسیم بندی شده است. برج A و B برای تامین کنندگان و تولیدکنندگان طراحی شده و برج C ساختمان اداری مدیریت و ستاد رسمی سامسونگ تلقی می‌شود. علاوه بر فضاهای عمده و جزئی، مهم‌ترین بخش ساختمان C نمایشگاه فناوری و تکنولوژی‌های جدید سامسونگ است که برای پرزانته کردن محصولات آینده این کمپانی در نظر گرفته شده است.

طراحی برج های اداری

طراحی برج های اداری

طراحی برج های اداری

طراحی برج های اداری

طراحی برج های اداری

پلان

پلان

پلان

پلان

 

منبع: آرل