سرویس معماری هنرآنلاین، هدف از برگزاری این دوره‌ها، ترویج امر مسابقات و ارتقاء سطح کیفی، برگزاری مسابقات در آینده و همچنین آشنایی بیشتر ارکان مسابقه با روند برگزاری یک مسابقه و آیین‌نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی است.

نخستین دوره در این رویداد، کارگاه‌های آموزشی است که برای شرکت‌کنندگان مسابقات برنامه‌ریزی و طرح شده و مشاورین و مدرسین آن نیز از میان برگزیدگان مسابقات یک دهه گذشته در ایران انتخاب شده‌اند.

موضوع این دوره، کارگاه آموزشی در قالب یک مسابقه معماری است که در یک فضای تعاملی و رقابتی برگزار می‌شود. دانشجویان در پروسه انجام مسابقه به صورت گروه‌های 2 تا 4 نفره زیر نظر مشاورین و مدرسین دوره سخنرانی‌ها و پنل های مختلف با حضور آنان مسابقه شرکت می‌کنند.

طول دوره در 4 هفته از 22 مرداد الی 22 شهریور برنامه‌ریزی شده که مراحل مختلفی چون: انتخاب شرکت کنندگان از طریق بررسی رزومه و سوابق و مهارت ایشان و در صورت لزوم انجام مصاحبه، کارگاه یک روزه آشنایی با آیین نامه مسابقات معماری و شهرسازی و برنامه مسابقه و تشکیل گروه‌ها، دوره انجام مسابقه به همراه برگزاری سخنرانی‌ها و پنل ها در فضای اختصاصی را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این دوره حداقل یک، فضای گفت‌وگو  کلوزیوم با حضور اساتید و هیئت داوران در خصوص موضوع مسابقه برگزار خواهد شد و در طول زمان برگزاری دوره، گروه‌ها امکان برقراری جلسه مشورتی با مشاورین و مدرسین مورد علاقه را خواهند داشت.

در کنار این کارگاه نمایشگاهی نیز از آثار به نمایش گذاشته می‌شود. به طور خلاصه، ساختار کارگاه‌ها موضوعی – رقابتی و محصول نهایی آن طی فرآیندی، داوری و انتخاب می‌شود.

در این مسابقه به گروه منتخب رتبه اول مبلغ ١٥ میلیون تومان، رتبه دوم مبلغ 7 میلیون تومان و رتبه سوم مبلغ ٣ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و به ١2 طرح منتخب لوح تقدیر اهدا شده و منتخبین در دوسالانه مسابقات در مهرماه معرفی و آثار آنان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین از طرف برگزارکننده به کلیه شرکت کنندگان دوره گواهینامه شرکت در کارگاه ارائه می‌شود.

طبق شرایط این مسابقه، عموم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری و رشته‌های وابسته می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند. ثبت نام و حضور در این کارگاه در قالب گروه‌های 2 تا 4 نفره امکان پذیر خواهد بود.

 با توجه به محدودیت‌های زمانی و ظرفیت کارگاه، ثبت نام در این کارگاه از طریق بررسی سوابق و در صورت لزوم مصاحبه حضوری توسط مشاورین و مدرسین کارگاه امکان پذیر خواهد بود. ارسال رزومه داوطلبین حضور در کارگاه چه به‌صورت انفرادی و چه به صورت گروهی ممکن خواهد بود ولی به دلیل روش کاری پیش بینی شده، حضور در کارگاه‌ها تنها در قالب گروه‌های کاری امکان پذیر خواهد بود. رزومه‌های واجد شرایطی که به‌صورت انفرادی ارسال می‌گردند با نظر و صلاحدید مدرسین تجمیع و به گروه‌های کاری تبدیل خواهند شد.

بهزاد اتابکی، پانته‌آ اسلامی، علیرضا شرافتی، کورش حاجی زاده، سامان سیار، بابک شکوفی، افشین فرزین، پرشیا قره گوزلو، مهدی گرامی مشاورین و مدرسین این کارگاه هستند.

همچنین امیر عباس ابوطالبی، هومن بالازاده،  احسان حسینی، الهام گرامی زاده، محمد مجیدی و بابک مطلب نژاد به عنوان مشاورین مهمان در این رویداد حضور خواهند داشت.

ارائه و کنترل ضوابط و مقررات مسابقات نیز بر عهده علی خدادادی خواهد بود و رهام مقصودلو نیز مدیریت و برنامه‌ریزی کارگاه را بر عهده خواهد داشت.

شهریه کارگاه برای هر شرکت کننده مبلغ 722 تومان است که صرف بخشی از هزینه‌های 222 برگزاری کارگاه خواهد شد.

از کلیه علاقه‌مندان شرکت در این کارگاه دعوت می‌شود تا خلاصه‌ای از سوابق تحصیلی، کاری، توانمندی‌های تکنیکی و نرم افزاری و همچنین خلاصه‌ای از پروژه‌های دانشجویی و یا شرکت در مسابقات خود را به شکل تصویری و با فرمت PDF 77 و با حجم حداکثر 22 مگابایت و حداکثر تا تاریخ ١٥ مردادماه ب پست الکترونیک این کارگاه ها biennial.workshop@gmail.com ارسال کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش‌های ضروری می‌توانند با شماره ۰۹۱۰۴۵۲۰۳۹۲تماس حاصل نمایند.