سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "بلوری‌ها" نوشته فرهاد نقدعلی و به کارگردانی مریم باقری از 31 تیرماه ساعت 19:30 در سالن شماره 1 عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران آن محمدهادى عطایى، ایمان اشراقى، مهرخ افضلى و وحید نفر هستند.

مریم باقری که تاکنون متون نمایشی آمریکایی و اروپایی را به صحنه آورده است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری نمایش "بلوری‌ها" گفت: "بلوری‌ها" دغدغه شخصی‌ام بوده است و درباره شخصیت‌های این اثر با آقای نقدعلی گپ و گفتی داشتم و در واقع این نمایشنامه محصولی از هر دو ماست.  

او درباره موضوع و مضمون نمایش خاطرنشان کرد: داستان این اثر درباره دزدی است. به نظرم هر فردی مورد تهاجم و دزدی قرار می‌گیرد، این سرقت امکان دارد مالی، عشقی، حیثیت یا ... باشد. "بلوری‌ها" داستان 4 شخصیت است که هر کدام به شکلی مورد دزدی قرار گرفته‌اند.

کارگردان نمایش "پا برهنه در پارک" درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "بلوری‌ها" عنوان کرد: در تئاتر و سینما روال عادی را دوست دارم و در این نمایش نیز همه چیز بریده‌ای از زندگی واقعی است که با نگاهی دراماتیک به صحنه آمده است با این تفاوت که موسیقی به آن اضافه شده است.

باقری با بیان اینکه "بلوری‌‌ها" براساس نماد نوشته شده است، درباره موسیقی این اثر نمایشی یادآور شد: از آنجا که نمایش روایتی تلخ و تراژیک دارد، موسیقی سنتی که به صورت زنده در صحنه نواخته می‌شود به نمایش اضافه شده است. در حقیقت موسیقی شخصیت پیش‌برنده داستان نمایش است. "بلوری‌ها" شخصیتی دارد که ساز می‌زند و آواز می‌خواند و برای مردم حال خوشی را ایجاد می‌کند. او که به وسیله کتاب، فرهنگ را وارد محله خود کرده است سال‌هاست که مرده است و با مردنش بخشی از فرهنگ از محله او گرفته شده است.

او درباره طراحی صحنه نمایش اظهار داشت: طراحی صحنه کاملا رئالیستی است چرا که جریان عادی قصه را نشان می‌دهد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: ایمان اشراقى، مدیر پروژه و مدیر تولید: سیدمحمد جعفریان، بازنویس متن: نیاز اسماعیل پور و مریم باقری، موسیقی: گروه داتام، سرپرست گروه، آهنگساز، خواننده و نوازنده تار: آنارام زهرایى، نوازنده سنتور: علیرضا بشردوست، هم‌نواز سنتور: مهدی عسکر، نوازنده کمانچه: مهرداد مسعودی فرید، هم‌نواز کمانچه: مهرپاد زحمتکش، نوازنده سازهای کوبه‌ای (دف و تمبک): مهرپاد زحمتکش، طراح صحنه: لادن کنعانى، دستیار صحنه: امیر حسین کنعانى، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا خضرایی، دستیار کارگردان: آذر فلامرزى، مشاور رسانه‌اى و تبلیغات: سارا حدادى، عکس و تیزر: You studio ، ساخت دکور: محمد میرسلطانی، محمد تفرشی، مرتضی چراغ علی و محمد امین میرسلطانی.

علاقمندان بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.