سرویس معماری هنرآنلاین، با حمایت موسسه رویدادهای صبا، بزرگداشت سیاوش تیموری، با حضور این چهره برجسته عرصه معماری ایران برگزار می‌شود.

در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی از آثار این هنرمند برجسته معماری شامل: طرح‌ها و ماکت‌های آثار وی، برگزار می‌شود که بازدید از آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

شایان ذکر است، سیاوش تیموری، معمار سرشناس ایرانی و از چهره‌های مطرح نسل دوم معماران نوین ایران و شاگرد لوکوربوزیه است.

تیموری پس از پایان تحصیلات خود در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، به پاریس رفت و دوره دکترای خود را در دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس گذراند و در سال ۱۹۶۹ میلادی از آنجا فارغ‌التحصیل شد. تیموری در پاریس علاوه بر فعالیت در کنار معماران مطرح آن زمان اروپا، موفق به دریافت جایزه انجمن معماران فرانسه در سال ۱۹۶۷ شد. وی همچنین در مسابقه طراحی دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال ۱۹۷۳ رتبه اول را کسب کرد. وی هم اکنون عضو جامعه معماران فرانسه و نیز عضو هیئت امناء انجمن مفاخر معماری ایران است. انجمن مفاخر معماری ایران نیز، ۷ آبان ماه سال ۱۳۹۳ برنامه‌ای با عنوان گمنام... مثل من! به مناسبت بزرگداشت سیاوش تیموری در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار کرد. در این برنامه نشان عالی انجمن مفاخر معماری ایران به پاس زحمات سیاوش تیموری به وی اعطاء شد.

سیاوش تیموری

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۹۷، ساعت ۱۶ به خانه گفتمان شهر و معماری(خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ مراجعه کنند.