سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جلسه شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در هفته گذشته برگزار و نکات مهمی در زمینه مشکلات موجود در حوزه تولید مطرح شد که برخی از عناوین آن به شکل تیتروار در کانال رسمی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشورقرار گرفت.

از نکات حائز اهمیت، حضور  چهار عضو مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای راهبردی تولید و فروش گروه ساماندهی مد و لباس بود که قابل تأمل و بدون شک دستاوردهای این حضور جهت پیگیری حائز اهمیت است.

قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد لباس کشور، فولادگر رئیس کمیسیون حمایت ازتولیدمجلس شورای اسلامی، جلودارزاده عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک، حمیدرضا یوسفی‌فر دبیر شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، خردمند رئیس اتحادیه سراجان، حیاتی رئیس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش و دبیری نایب رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز و صاحبان برخی ازبرندهای پوشاک داخلی در این جلسه حضور داشتند.

در گزارش کارگروه به عناوین زیر به عنوان ماحصل مباحث مطرح در این جلسه اشاره شده است:

1. خواسته تولید کنندگان برای نیاز مبرم مواد اولیه و اختصاص ارز دولتی را به صورت فوری در دستورکارقرارداده ومواد اولیه بخش تولید را از ردیف سه اقلام موردنیازوارداتی به ردیف یک تغییر داده شود.

2. با توجه به اینکه اکثر تولید کنندگان به علت نداشتن مواد اولیه تعطیل شده و یا در حال تعطیل شدن هستند اقدامات عاجل صورت پذیرد.

3.نبودن هیچگونه امکانات حمایتی از طرف دولت.

4. پیشنهاد ترخیص سریع کالاهای مواد اولیه موجود در گمرک که میتواند کمک قابل توجهی  باشد برای تولیدکنندگان.

5. معافیت مالیات بردرآمد، به علت کسادی بازار و نبودن بازار تولیدوفروش در جنگ اقتصادی پیش رو.

6. برای متعادل بودن قیمتها مالیات ارزش افزوده حذف شود.

7. در حال حاضر برای فصل جدید هیچ تولیدکننده‌ای به علت نداشتن پارچه و مواد اولیه فصل پاییز و زمستان فعال نیست.

8. هیئتی زیر نظر اتحادیه پوشاک تشکیل و برای ورود پارچه و مواد اولیه با توجه به گرانی ارز با تعرفه گمرک صفر پیگیرشود، تا جلوی بیکاری و تعطیلی تولیدی ها گرفته شود.

9. متعادل شدن قیمتهای پارچه و مواد اولیه داخلی که الان چند برابر شده است.

10. هدف تولید کنندگان و فروشندگان کالاهای ساخت ایران ،کالای با کیفیت است.

11. سقف معافیت بیمه‌ای کارگران در کارگاههای کوچک از ۵ نفر به ۱۰ نفر افزایش یافته تا کارفرمایان بتوانند تعداد بیشتری را در کارگاههای خود مشغول به کار گیرند.

قرار است به دعوت حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید، جلسه‌ای فوق العاده درمجلس شورای اسلامی با تکیه بر موضوعات مطرح در این نشست تشکیل شود.