سرویس مد و لباس هنرآنلاین: "بربری" یا "باربری" عنوان یک شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.

شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد. توماس بربری در سال ۱۸۸۸ پارچه محبوب "گاباردین" را اختراع کرد و در سال 1920 برای نخستین بار پارچه‌های معروف شطرنجی این برند در طراحی کت و بارانی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۹۵۵ فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال (Great Universal Stores) یا همان GUS نام تجاری بربری را خریداری کرد،. از آنجایی که لباس‌ها و طرح‌های بربری دیگر خلاقیتی نداشت، بازار فروش کم و محدودش او را به سمت سقوط سرازیر می‌کرد. تا اینکه در سال ۱۹۹۷ رز ماری براوو آمریکایی، به سمت مدیرعامل جدید بربری منصوب شد و همه چیز را تغییر داد و برنامه جدیدی برای آینده شرکت تدوین کرد.

رز ماری شکل جدیدی به بربری داد و کمک کرد تا این نام در کنار نام‌های بزرگ مد دنیا قرار گیرد. او به جای کنار گذاشتن میراث با ارزش بربری، از آن برای رسیدن به کالای لوکس و مد روز استفاده کرد. کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف دقیق و به روز کردن طرح لباس‌ها و استفاده از پارچه شطرنجی سنتی بربری، این برند را مورد توجه افراد خوش لباس معروف و طرفداران مد، مانند ویکتوریا بکهام و کیت ماس قرار داد.

در سال ۲۰۰۲ ارزش این نام تجاری به ۵/۱ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۰۶ رز ماری بازنشسته شد و آنجلا آرنتس جانشین او شد. رز ماری در طول دوره مدیریت خود در بربری کمک بسیاری به ارتقای این نام در دنیای مد کرد و سهم بزرگی در موفقیت شرکت در تسخیر بازارهای جهانی داشت با توجه به گزارش سال ۲۰۰۹ که توسط بیزنس ویکلی منتشر شده، برند بربری، در رتبه ۹۸ از با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۳ برند بربری، از سوی اینتربرند، در رتبه ۷۷ از با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شد. بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است.

اما این سابقه موفق در مسیر رو به پیشرفت یک برند مانع نمی‌شود که طرح‌هایش دزدیده نشوند و اجنانس با تعرفه متعارف و مورد نظر مدیران به فروش نرسد.

این برند لوکس به تازگی اعلام کرده است که سال گذشته محصولات به فروش نرفته‌اش را نابود کرده است.

دلیل این اقدام "حمایت از برند بربری و جلوگیری از دزدیده شدن طرح‌ها و به فروش رفتن تولیداتش با قیمت پایین" اعلام شده است.