سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر برای اولین بار بخشی خارج از مسابقه به نام "مد سازان" با برنامه‌ریزی مریم یاسینی و امیرحسین مهدی‌زاده برپا شد که در این بخش هشت تن از طراحان مطرح ایران با الهام از کاخ گلستان مجموعه خود را طراحی و به عرصه نمایش گذاشتند.

رفیعه رازبانی طراح لباس و مدیر برند "آریا پرند" هم در این بخش با مجموعه "کرته‌پوشان ارگ طهران" حضور داشت و کالکشن خود را این‌گونه معرفی کرد: " سروش گفتگوی ملل از نوزدهمین قرن تاریخی در ارگ باستانی گلستان به گوش رسید و اکنون کرته پوشان ارگ طهران، سروش سنگ‌نگاره‌ها و جلال و شکوه تمدن ایرانی را به دل شنیده و پژواکش را در هنر تن‌پوش آفریده است."

رازبانی درباره دستاوردهای بخش "مد سازان" هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا طراحان لباس با اتکا به دیدگاه مفهوم‌گرایی و اقتباس از یکی از شاهکارهای معماری ایران آثاری را در حوزه مد و لباس طراحی و ارائه کنند.

این طراح لباس، ارائه چنین مجموعه‌هایی از سوی طراحان و تولیدکنندگان به جامعه را ضروری دانست و گفت: به هر روی ایجاد تم‌های موضوعی برای نمایشگاه‌های حوزه مد و لباس ضرورت است تا مخاطب ایرانی برای تهیه لباس و ملزومات آن در هر زمان و مکان حق انتخاب داشته باشد و آثاری در شأن خود بر تن کند.

او با اشاره به نمایش قابل قبول از سوی طراحان و با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت تولیدکنندگان به بخش "مدسازان" جشنواره فجر روی خوش نشان دهند اظهار داشت: توقع داشتیم که با توجه به‌عنوان بخش "مدسازان"، جامعه تولیدکننده و صاحبان برند نیز با ما طراحان در مسیر توجه به امر مدسازی همراه شوند و شاهد تولید برخی از آن‌ها برای ارائه به بازار باشیم اما این مهم حاصل نشده است.

مدیر برند "آریا پرند" گفت: البته تست مجموعه "کرته‌پوشان ارگ طهران" پس از جشنواره توسط خودم در بازار موفق بوده است و با ورود به فصل سرما، مجموعه‌ای از آثارم از بخش "مد سازان" جشنواره را که مناسب فصل سرد سال است برای عرضه آماده خواهم کرد.

رازبانی درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: در بهار امسال نیز کالکشنی با عنوان "گلاب" ارائه کردم و طی آن مجموعه‌ای را با الهام از گلاب‌گیری کاشان به نمایش گذاشتم که خوشبختانه با استقبال قابل قبولی مواجه شد.