سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پانزده سال آینده" به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی سعید زارع از 27 تیرماه ساعت 18:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و مهدی محمدی به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی نقش‌آفرینی می‌کند.

سعید زارع در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه از مهدی کوشکی گفت: تک اجرایی از این اثر را سال 86 یا 87 در جشنواره مونولیو دیده بودم و این نمایش از آن زمان در ذهنم ماند تا اینکه اکنون متن را مناسب شرایط دیدم و طی مذاکره‌ای با مهدی کوشکی تصمیم به اجرای آن گرفتم.

او موضوع این اثر نمایشی را درباره هنجارها و ناهنجاری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این نمایش به قانون و بی‌قانونی می‌پردازد و مضمون آن درباره عواقب تخطی از قانون در جامعه و اینکه بی‌نظمی در روان جامعه چه آثار مخربی دارد، است.

این کارگردان خلاصه داستان نمایش "پانزده سال آینده" را اینگونه شرح داد و گفت: فرزند سروان بردباری مامور بازنشسته، از همه‌جا بی‌خبر با زن بدکاره‌ای ارتباط گرفته‌ است و زن از او اخاذی عاطفی و ‌مالی می‌کند، فرزند وی زن را به مسلخ می‌کشد و با کارد آشپزخانه به قتل می‌رساند، سروان بردباری اکنون پدر یک قاتل است و اینک آشفته حال در چالش و درگیری این واقعه دست و پا می‌زند.

زارع این اثر نمایشی را تک نفره منودرام نامید و درباره شیوه اجرایی آن اظهار داشت: اجرای تئاترهای تک نفره بسیار دشوار است و یک بازیگر باید از ابتدا تا انتهای نمایش، مخاطب را با خود همراه کند. سوژه این اثر به قلم مهدی کوشکی از امتیازات این نمایش به شمار می‌رود، نیم دیگر جذابیت نمایش بازی درخشان بازیگر اثر است.

او همچنین افزود: طراحی صحنه، جلوه‌های ویژه، نور و موسیقی نیز در مرحله بعدی جذابیت‌های این اثر نمایشی قرار دارد و نمایش با طراحی‌های مینی‌مال، موجز و موثر هر چه پیش می‌رود برای تماشاگر جذاب‌تر می‌شود. طراحی‌های این اثر انتزاعی، مینی‌مال، مختصر و مفید انجام شده است.

سعید زارع درباره موسیقی نمایش اظهار داشت: موسیقی نمایش به صورت انتخابی است و فضایی سنتی و مدرن دارد. ابتدای نمایش با موسیقی شاد بندری آغاز شده و این اثر با موسیقی مدرن به پایان می‌رسد و این موضوع برای مخاطب سوال برانگیز است. سکوت‌های نمایش و دیالوگ‌هایی که بازیگر با مخاطب دارد باعث می‌شود تا تماشاگر وارد اثر شده و در نمایش مشارکت داشته و ارتباط برقرار کند.

او مدت تمرینات نمایش را حدود 2 ماه عنوان کرد و در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش "پانزده سال آینده" چالش‌گر مسائل روز است و این تئاتر اثری دغدغه‌مند و مستقل است که امیدوارم مخاطبان به تماشای آن بنشینند و با این نمایش ارتباط برقرار کنند.

دیگر عوامل نمایش "پانزده سال آینده" عبرتند از: مدیر اجرا: مهیار خادم، مدیر هماهنگی: نگین کشاورزان، مدیر صحنه: شایسته اسدی، منشی صحنه: فاطمه زنوزی، گروه ساخت تیزر و ‌جلوه‌های بصری: رامین علیزاده، ثنا وزین‌خواه، پارسا شاهین و سجاد زارعی، فنی، پشتیبانی و تبلیغات: فاطمه زنوزی، محسن عبدی، مهیار خادم، شایسته اسدی، ارغوان طاهری‌فرد، محمدحسن جوهری، مجید ابراهیمی، عطیه خورسند، وحید زند سلیمی، حسن جمشیدی و امیر عباس اعلایی، دستیار کارگردان: سعید آرین مجد، موسیقی: سعید زارع، طراح لباس: شبنم عالی، طراح دکور: سعید زارع، طراح پوستر: علی رفیعی و طراح نور: سعید زارع و مهدی محمدی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیکت تهیه کنند.