به گزارش هنرآنلاین؛ پوستر این نمایش از نقاشی‌های فرزاد امینی است که امید کریم‌زاده آن را طراحی کرده است و همزمان با رونمایی از پوستر نمایش"هیپولیت"؛ فروش بلیت‌های نمایش در سایت تیکت آغازشده است.

نمایش "هیپولیت" اثر اوریپید و به کارگردانی فرزاد امینی از ۳۱ تیر ساعت ۲۱ در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

در این نمایش عطیه بیات، رها سلیمانی، زهرا سوری، مونا سهراب حقیقت، بهرام عباسی فرد، عماد قرهی و نیایش نهاوندی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "هیپولیت" تراژدی مردی است که خیال می‌کند نیکی و جوانمردی، راه سعادت است اما سرنوشتش راه به سوی دیگری می‌رود که آن چیزی نیست جز یک تقدیر سیاه.

نمایشنامه "هیپولیت" یکی از برجسته‌ترین تراژدی‌های یونان باستان است که چندان مورد توجه قرار نگرفته و پس از اجرا در تالار حافظ و فستیوال بین‌المللی تئاتر زوگرافو آتن در تئاتر مستقل به صحنه می‌رود.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از: طراح لباس: پارمیس امینی، مدیر تولید: حسن جودکی، ساخت تیزر: امید کریم زاده (استودیوکاج)، عکس: کیارش مسیبی، روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی و شمیس پوررضایی، دستیار کارگردان: شقایق شاهین فرد، موسیقی: قطعاتی از رکوئیم جوزپه وردی، آروو پارت، رکوئیم شوئنبرگ و طراح پوستر: امید کریم زاده و فرزاد امینی.

 

مهرگان میزبان "تیولا" می‌شود

 برگزیده جایزه ادبیات نمایشی سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر سرانجام به روی صحنه خواهد رفت.

"تیولا" نوشته و کارگردانی علی عابدی، کارگردان نام آشنای تئاتر کشور بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان مرداد و شهریور به روی صحنه خواهد رفت.

علی عابدی که پیش از این قرار بود "تیولا" را در تماشاخانه شهرزاد به روی صحنه ببرد، سرانجام تماشاخانه تازه تاسیس مهرگان را برای اجرای این کار انتخاب کرد.

"تیولا" گونه‌ای از عروس دریایی که به مرگ طبیعی هرگز نمی‌میرد. اما او در این نمایش در جنگ تسلیم می‌شود و حالا به مرگ می‌رسد. نمایشنامه این اثر در سی و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر برگزیده جایزه اثر حرفه‌ای این جشنواره شده بود.

بازی‌های  این اثر که تهیه کنندگی آن را طاهر خرمی انجام خواهد داد، به عهده پرستو گلستانی، وحید آقاپور، محمد صادق ملک و سامان دارابی است.

طراحی صحنه "تیولا" را سعید یزدانی به انجام رسانده و زری کریمی در حال طراحی لباس بازیگران این اثر است. دیگر عوامل "تیولا" به شرح زیر هستند: طراح گریم: احمد نگهبان، طراح نور: امیر ترحمی، طراح پوستر:سعید رضوانی، عکاس:بابک حقی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: الهه افخمی، مدیرصحنه: شیما فرشتیان، منشی صحنه: پانیذ تاج بخت و دستیاران صحنه: مسیب کریمی و ابوالفضل شفیعی‌زاده.

 

"معرکه در معرکه" در همای سعادت خوانده می‌شود

مجلس عاشق کشی و نمایشنامه‌خوانی "معرکه در معرکه" به کارگردانی حمیدرضا بلورچی در تماشاخانه "همای سعادت" اجرا می‌شود.

نمایش‌نامه حماسی و تراژیک "معرکه در معرکه" نوشته داوود میرباقری روایت قصه عاشقانه یک پهلوان است که شنبه 30 تیر ساعت 20 در تماشاخانه همای سعادت اجرا می شود.     

"معرکه در معرکه" با نقش‌خوانی سعید دولتی، علیرضا علی‌محمدی، فردین یغما، عسل سلیمانی و آیدا موسوی خوانش می‌شود و از دیگر عوامل آن می توان به سعید دولتی مشاور کارگردان، کسری کاریان دستیار کارگردان و شیوا بسطامی صحنه خوان اشاره کرد.

تماشاخانه همای سعادت در شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد۵ قرار دارد و علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشنامه خوانی می‌توانند حضوری بلیت تهیه کنند.

 

افتتاح نمایشگاه عکس "صحنه" با آثار فاطمه شمیمی

مراسم گشایش نمایشگاه عکس "صحنه" شامل آثار فاطمه شمیمی روز شنبه 30 تیرماه، ساعت 16 در فرهنگسرای آفتاب برگزار می‌شود.

فاطمه شمیمی عکاس تئاتر، از روز شنبه 30 تیرماه منتخب آثار عکاسی خود را از نمایش‌های اجراشده طی سال‌های گذشته، در فرهنگسرای آفتاب به معرض نمایش خواهد گذاشت.

شمیمی در این نمایشگاه، 20 تابلوعکس با ابعاد 30 در 45 را از نمایش‌هایی مانند "خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزاتقی‌خان فراهانی"، "خاطرات هنرپیشه نقش دوم"، "مرگ یزدگرد"، "حباب"، "نفرین طبقه گرسنه"، "آخرین انار دنیا" و ... روی دیوار فرهنگسرای آفتاب به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه عکس "صحنه"، دومین نمایشگاه انفرادی این عکاسِ هنرمند است. شمیمی که در رشته نرم‌افزار تحصیل کرده، از سال 92 قدم به دنیای عکاسی حرفه‌ای گذاشته و تاکنون در چهار نمایشگاه عکس گروهی و انفرادی طی سال‌های 92 تا 95 در فرهنگسراهای خاوران، هنگام و اشراق شرکت داشته است. همچنین او دو دوره در سال‌های 94 و 95 داور مسابقه عکس موبایلی "شهرِ مهربانی" بوده است.

شمیمی درباره برپایی این نمایشگاه گفته است:"همیشه از دیدن تئاتر لذت برده‌ام. هر نمایش، برایم داستانی بود از زندگی، غم، عشق و دوستی و تحقق رویاهایم گاهی میان بازیِ بازیگران و رقص نور بر صحنه تداعی می‌شود. خوشبختانه هنرِ موردِ علاقه‌ام عکاسی، به یاری‌ام آمد تا بتوانم صحنه‌های دوست‌داشتنیِ تئاترهایی را که می‌بینم ثبت کنم و خوشحالم که اکنون می‌توانم دیدگاه خود را از دریچه‌ی دوربین با علاقه‌مندانِ تئاتر و عکاسی به اشتراک بگذارم".

علاقه‌مندان به شرکت در مراسم گشایش نمایشگاه عکس "صحنه" می‌توانند روز شنبه ساعت 16 تا 18 از این نمایشگاه در نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت،کوچه امام‌زاده، فرهنگسرای آفتاب دیدن کنند.

گفتنی است این نمایشگاه تا 4 مردادماه ادامه خواهد داشت.