سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی عکـس مستند "گرمابه" در کاشان برگزار می‌شود. مجید عباسی فراهانی، کیوریتور و دبیر اجرایی این رویداد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این پروژه گفت: از ۴ سال پیش در شهر فراهان به تحقیق و بررسی درباره حمام‌های قدیمی پرداختم زیرا بناهایی هستند که بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. در همه جای ایران حمام‌هایی وجود دارد که مورد توجه قرار نگرفته یا تغییر کاربری داده‌اند.

عباسی ادامه داد: از حدود ۲ سال پیش تصمیم گرفتم به‌صورت متمرکز روی حمام‌ها تحقیق کرده و کتاب‌ها یا آرشیوهایی که درباره این موضوع وجود دارد را بررسی کنم. بخش‌های مختلف پژوهشی و نمایشگاهی را برای این کار تعریف کردم و آثار عکاسان خبری که در این زمینه مستندنگاری کرده بودند را گردآوری کردم.

او با اشاره به اینکه آثار ۷ عکاس در این مجموعه نمایش داده می‌شود گفت: هدف من نمایش تقابل حمام‌های سنتی تاریخی با حمام‌های عمومی امروزی است. حمام‌های سنتی آداب و رسوم خاصی داشت و مراسم گوناگون در آن برگزار می‌شد که نوعی از ضیافت بود، اما حمام‌های عمومی دوره معاصر فضای نامناسب و وسایل مستعمل و شرایط سطح پایین دارند. در واقع اشاره من به چیزهایی است که امروز دیگر نداریم و یا چیزهایی که داریم و می‌توانند غنی‌تر شوند. حمام سنتی در ترکیه به جاذبه توریستی تبدیل شده است ولی ما با این قدمت تاریخی در حمام‌ها هیچ توجه جدی به آن نکرده‌ایم.

عباسی ادامه داد: این برنامه شروع سلسله نمایشگاه‌هایی است که قصد داریم از وجوه مختلف به آن بپردازیم و در شهرهای مختلف آن را ادامه خواهیم داد تا نقطه آغازی برای توجه بیشتر به شرایط حمام‌ها و روش برخورد با آنها باشد.

گفتنی است نمایشگاه "گرمابه" با آثاری از سجاد باقری ، علی حامد حقدوست ، آذین حقیقی ، علی سلطانی تهرانی ، حامد قصری ، امید وهاب‌زاده ۲۹ تا ۳۱ تیرماه در حمام تاریخی سلطان امیر احمد برگزار می‌شود. افتتاحیه نمایشگاه و نشست‌های این رویداد نیز در سرای عامری‌ها به شرح زیر برگزار می‌شود:

سخنرانان: دکتر اکبر عالمی، احمد محیط طباطبایی

کارگاه‌ها:  پیمان هوشمندزاده ( ۲۹ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۸) ، زروان روحبخشان ( ۳۰ تیر ساعت ۱۸ تا ۲۰)