سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مراسم تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، طراحان و تولیدکنندگان حوزه عفاف و حجاب، اساتید دانشگاه و غرفه‌داران بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عصر روز سه‌شنبه 26 تیر در تالار رودکی تهران برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم ضمن تقدیر از کسانی که با هنر خود دل در گرو عرصه عفاف و حجاب داده‌اند اظهار داشت: این موضوع ارزشمند چه از ابعاد اقتصادی و چه فرهنگی ارزشمند و حائز اهمیت است آن هم در شرایطی که طی سال‌های اخیر به انحای مختلف ارزش‌های ما را مورد هدف قرار داده‌اند.

او با اشاره به مقاومت توده مردم و مسئولان در برابر هجمه‌های دشمن بیان کرد: ما توسعه و ترویج مبانی عفاف و حجاب را شعاری دنبال نمی‌کنیم و اقدامات قابل دفاعی هم در این حوزه همچون اجرای طرح نذر حجاب در بیش از 100 شعبه در سراسر کشور انجام داده‌ایم.

قبادی تصریح کرد: فعالان عرصه عفاف و حجاب تلاشگرانی هستند که این پرچم را در دست گرفته‌اند و در شرایطی که در بسیاری از حوزه‌ها شاهد ابهام، تزلزل و نگرانی هستیم اتکای ما در بحث عفاف و حجاب به کسانی بود که دل در گرو این ارزش دادند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با ارائه آماری درباره میزان تولیدات محصولات حوزه عفاف و حجاب اظهار داشت: مصرف پارچه چادر مشکی کشور 100 میلیون مترمربع است و این عدد در کنار 20 میلیون قطعه چادر و 150 میلیون قطعه روسری و شال اگر در کنار هم گذاشته شود رقم بزرگی است و استقلال در این بخش یک استقلال حماسی بوده که کارگروه مد و لباس کشور برای این استقلال چند سال است در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

او گفت: البته کار ما بدون عیب نبوده و اشکالات و نقدهایی به نمایشگاه این دوره وارد است اما به هر روی ما تلاش می‌کنیم که در حوزه‌هایی همچون پوشش سر به خودکفایی رسیم.

اسدالله سلیمانی: حجاب برای مسئولان اولویت ندارد

اسدالله سلیمانی، تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب هم که با طرح نذر حجاب مدتی است در این عرصه دستاوردهایی را به ارمغان آورده در این مراسم با نقد عملکرد مسئولان و دولتمردان در ارتباط با حمایت از فعالیت فعالان عرصه عفاف و حجاب بیان کرد: 26 سازمان و نهاد مسئول پیگیری مسئله عفاف و حجاب در کشور هستند اما تقریباً همگی تعطیل هستند و تنها جایی که در این خصوص فعالیت مؤثر داشته است، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است. این در حالی است که 90 درصد مایحتاج عفاف و حجاب کشور از خارج از کشور وارد می‌شود و تنها 10 درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه قیمت پارچه چادر مشکی 100 درصد گران شده است اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی برای کنترل قیمت از بالا دستور می‌دهند و می‌گویند 17 درصد اجازه افزایش قیمت داشته باشید. حجاب برای مسئولان اولویت ندارد و دولت هیچ بهایی به مسئله حجاب نمی‌دهد و به هر نحو چوب لای چرخ تولیدکنندگان عرصه عفاف و حجاب می‌گذارند.

مریم زارع: پوشاک نظام زنده اطلاع‌رسانی فرهنگ یک کشور است

مرضیه زارع رئیس هیئت داوران مسابقه طرح برتر عفاف و حجاب در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز در سخنان کوتاهی، پوشاک را یکی از نیازهای اولیه فرد در اجتماع برشمرد و گفت: پوشاک نظام زنده اطلاع‌رسانی فرهنگ یک کشور به شمار می‌رود و باید در راستای تحقق اهداف ایرانی و اسلامی با طراحی مناسب لباس برای تعمیق و تثبیت مبانی عفاف و حجاب تلاش کرد.

در این مراسم از فعالان عرصه عفاف و حجاب و غرفه‌های برتر بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تقدیر شد.

در بخش برترین غرفه بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نرگس رحیمی از برند نرسا حائز رتبه نخست شد و غرفه حجاب الزهرا از شهرری و غرفه حجاب شهرکرد نیز به‌عنوان برترین غرفه‌های نمایشگاه تقدیر شدند.

لیلا بوستانی در بخش لباس کودک و نوجوان با برند چین چینی حائز رتبه برتر شد و در بخش دانشگاهی و مسابقه گروهی از ایده تا اجرا، گروه رزا باقری کیا، شادی احمدی و ماندانا شیرعلی حائز رتبه نخست را دریافت کردند.

همچنین مریم کریمی، سارا نارویی و رقیه پاشایی رتبه دوم را کسب کردند و مهدیه شهبازی، مریم یوسف زاده و هانیه نوروزی رتبه سوم را به دست آوردند.