سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی‌ مژده سجادی با عنوان "در جنگل ما" در گالری شیرین برپاست. در این نمایشگاه 10 تابلوی نقاشی رنگ روغن و یک اثر ویدئو به نمایش درآمده است. سجادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: ایده اولیه را از نقش برجسته‌های طاق بستان گرفتم که در آنها ورود خسرو پرویز به شکارگاه، مراحل شکار و پس از آن خروج از شکارگاه را شاهد هستیم.

سجادی ادامه داد: اما آثار من در تضاد با آن تصاویر آرمانی است که از پادشاهان تصویر می‌شد. آدم‌های تابلوهای من در یک سیکل معیوب هستند و تلاش می‌کنند از یک فضای بسته و محدود خارج شوند اما توان این کار را ندارند. عنوان "جنگل ما" اشاره به فضای نا امنی دارد که انسان در آن گرفتار شده و در عین حال همه ما در آن سهیم هستیم.

او با اشاره به وجود حیوانات مختلف در این آثار گفت: گرگ‌ها و سایر حیوانات هم مثل آدم‌ها حالتی منفعل دارند و حضور آنها بیشتر به معنای وجود ناامنی است. همه چیز در این جنگل حالت نامنظم و منفعل دارد و آدم‌ها با اینکه در همه پلان‌ها در حال تکرار هستند اما تا آخر هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

سجادی درباره پلان‌بندی آثارش گفت: بیشتر آثار من با موضوع تکرار است و در نمایشگاه نخست هم به تکرار در زندگی روزمره زنان پرداخته بودم. من از زندگی روزمره عکاسی می‌کردم و احساس کردم همین عکاسی متوالی، تکرار در زندگی آدم‌ها را نمایش می‌دهد. در نتیجه فکر کردم فریم‌بندی آثار می‌تواند تکرار را بهتر نمایان کند. این تکرار برای نمایش یک احساس افسردگی گاه به گاه است که نتیجه کارهایی است که انجام می‌دهیم اما در زندگی ما چندان نتیجه بخش نیستند.

او درباره تاثیر نقش برجسته طاق بستان بر آثارش گفت: در این نقش برجسته ابتدا، اوج و انتها وجود دارد ولی کار من یک سیکل معیوب دارد که فقط تکرار می‌شود و در آنها اوج و فرودی وجود ندارد.

سجادی افزود: در این آثار شیوه‌های متفاوت نقل مکان مانند پیاده‌روی، قایق سواری، موتورسواری  و... دیده می‌شود. انسان‌ها در شرایط مختلف برای رفتن از جایی به جای دیگر از وسائل گوناگون استفاده می‌کنند، به عنوان مثال مهاجرت غیرقانونی با قایق‌های قاچاقچیان انجام می‌شود و یا استفاده از موتورسیکلت حسی از آزادی به شخص می‌دهد. من در این آثار از خواسته آدم‌ها برای نقل مکان صحبت می‌کنم.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی‌ مژده سجادی تا 3 مردادماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک5 دایر است.