سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و تئاتر این روزها خود را آماده می‌کند تا یک نمایش به روی صحنه ببرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: پیش از این قرار بود یک ورک شاپ کار کنیم که تبدیل به اجرا شد و به زودی آن را در یکی از تماشاخانه‌های تهران به روی صحنه می‌بریم.

سجادی حسینی ادامه داد: عنوان نمایش "ضد نور" است که اقتباسی از فیلم و نمایشنامه‌ای به نام "آتش سوزی‌ها" نوشته وجدی معود است. نازیار عمرانی آن را ترجمه و دراماتورژی کرده و خانه" فرهنگ آوا" نیز تهیه کنندگی کار را برعهده دارد.

وی افزود: در این نمایش که تا یک ماه آینده به روی صحنه می‌رود بازیگران جدیدی حضور دارند. داستان آن نیز براساس یک داستان واقعی است که در دوره جنگ‌های بین مسیحیان و مسلمانان در لبنان رخ می‌دهد. قصه درباره زندگی یک زن زندانی سیاسی است که در زندان مورد تعرض قرار می‌گیرد و صاحب دو فرزند می‌شود و حالا این نمایش از نگاه فرزندان این زن روایت می‌شود.

کارگردان "بوفالو" همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود بیان کرد: نگارش فیلمنامه "یخ چال" نیز به اتمام رسیده است و در حال مذاکره و فراهم کردن سرمایه برای ساخت آن هستیم که اگر همه چیز خوب پیش برود تلاش می‌کنیم آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. علاوه بر این تهیه کنندگی یک فیلم کوتاه به نام "چکه" را هم برعهده داشتم که ساخته مرجان هاشمی است.

سجادی حسینی درباره داستان این فیلم کوتاه نیز توضیح داد: فضای فیلم فضای زندگی روزمره است و با مدل و ساختار فیلم‌های کوتاه مرسوم کمی متفاوت است. در واقع سادگی و نگاه فیلمسازی در آن جریان دارد. در "چکه" فرید سجادی حسینی و مریم بوبانی به ایفای نقش پرداخته‌اند و آماده نمایش است. در تلاش هستیم ابتدا در جشنواره‌های داخلی و سپس در جشنواره‌های خارجی این فیلم را شرکت دهیم.

وی با اشاره به تفاوت نوع نگاه کارگردان این فیلم با سایر کارگردانان اظهار کرد: اینکه کارگردانی با استراتژی وارد صحنه شود در سینما کم داریم ولی خانم هاشمی در این اثر نشان داد که دغدغه سینما و زندگی را دارد و تنها به فیلم ساختن صرف توجه نکرده است.

این کارگردان در خاتمه بیان کرد: در هر صورت جلوی ورود به سینما را نمی‌شود گرفت و سینماگری که عاشق باشد و کارش را بلد باشد، به این فضا ورود پیدا می‌کند. نسل جوان نگاه جدیدی به سینما دارد و فضا را کاملا می‌شناسد. به دلیل این که زیاد فیلم می‌بینند و فیلم‌های روز جهان هم قابل دسترس هستند، تجربه دیداری خوبی دارند و فیلم‌های پویا می‌سازند و از سانسور موجود هم فرار می کنند. حال اینکه کدام اثر و کدام نگاه با مردم ارتباط برقرار می‌کند به تجربه زیستی و کاری این کارگردان در سینما باز می‌گردد.