سرویس سینمایی هنرآنلاین: قربان محمدپور کارگردان سینما این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم "دختر شیطان" و رایزنی برای ساخت فیلم جدیدش"عاشقی در هانوی" است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت ساخت فیلم جدیدش که سخن از حضور بازیگران نقش‌های یانگوم و جومونگ از کره جنوبی شده بود، گفت: برای ساخت فیلم "عاشقی در هانوی" به توافقات اولیه رسیدیم و لوکیشن ویتنام را اوکی کردیم، اما نمی‌دانم با وضعیت حال حاضر قیمت ارز قرار است چه کار کنیم. ما نامه‌ای به مهندس حیدریان نوشتیم و از سازمان سینمایی درخواست کردیم که در صورت توافق دلار قانونی در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم این فیلم را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: قرارمان این بود فیلم محصول مشترک ایران، کره جنوبی، چین و ویتنام باشد. اگر مسئولان دولتی با ما همراهی نکنند و ارز در اختیار ما نگذارند مجبور هستیم از حضور بازیگران کره که در ایران شناخته شده هستند چشم پوشی کنیم و تنها به بازیگران چین و ویتنام اکتفا کنیم.

دختر شیطان

محمدپور درباره حضور بازیگران خارجی در آثارش بیان کرد: امروز در سینمای هالیوود هم هر فیلمی که ساخته می‌شود یک بازیگر چینی در آن دیده می‌شود چرا که بازار چین برایشان مهم است. در کشورهای دیگر نیز به همین شکل مثلا بازیگران بالیوود نیز به همین شکل در آثار خارجی دیده می‌شوند. ما هم می‌خواهیم از بازیگران کره‌ای در فیلممان استفاده کنیم چرا که سینمای کره و بازیگران آن تقریبا در ایران شناخته شده هستند و تاثیرگذارند، اما متاسفانه با وضعیت حال حاضر ارز این اتفاق میسر نیست چرا که پیش از این و در زمانی که ما صحبت کردیم دلار 3500 تومان بود و الان به 9 هزار تومان رسیده است؛ یعنی در آن زمان اگر برآورد ما حدود 7 میلیارد تومان بود، الان به 18 میلیارد رسیده است و این اتفاق کار را برای ما بسیار سخت می‌کند.

کارگردان "سلام بمبئی" در پاسخ به این سوال که چنانچه شرایط فراهم نشود احتمال ساخت این فیلم در ایران وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران سالی 100 فیلم ساخته می‌شود و تفاوتی ندارد که من هم بخواهم در همین فضا کار بسازم یا نه. من می‌خواهم به جلوتر نگاه کنم و سینما را بین‌المللی کنم. سینمای ایران نیاز دارد از ایران کنده شود و یک گام جلوتر برود و در بازارهای خارجی جایگاه خود را بیابد.

وی همچنین در ادامه درباره همکاری سفارت کشورهای دیگر در این پروژه گفت: پس از ساخت فیلم "سلام بمبئی" این فیلم به سفارش سفیر ویتنام به من داده شد و در حال حاضر محصول مشترک ایران و ویتنام است و به توافق رسیدیم تا کمپانی ویتنامی حدود 50 درصد از هزینه‌ها را تامین کند. می‌خواستم که محصول مشترک ایران، کره، چین و ویتنام باشد که این اتفاق میسر نشد.

محمدپور با اشاره به داستان فیلم و تفاوت آن با دو فیلم قبلی‌اش نیز بیان کرد: "عاشقی در هانوی" داستان یک پیانیست چیره دست به نام علی است که به علت از دست دادن نامزدش به افسردگی شدیدی دچار می شود. به پیشنهاد دکترها خانواده علی تصمیم می‌گیرند مدتی علی را به نزد بهترین دوستش احمد در هانوی بفرستند تا بتواند ماجرای تصادف و مرگ عشقش را از یاد ببرد. علی در حالی وارد هانوی می‌شود که اتفاقات زیادی انتظارش را می کشد.

این فیلم یک داستان عاشقانه است نزدیک به فیلم"سلام بمبئی" که با فیلم "دختر شیطان" کاملا متفاوت است.

وی در پایان درباره وضعیت فیلم "دختر شیطان" نیز گفت: با ادامه مراحل فنی فیلم سینمایی "دختر شیطان"، این روزها دلشاد شیخ آهنگساز هندی ساخت شش ترانه برای کلیپ‌های "دختر شیطان" را آغاز کرده است. قرار است سونو نیگام و آریجیت سینک دو خواننده سرشناس هندی دو ترانه از شش ترانه "دختر شیطان" را بخوانند. این فیلم نیمه دوم آبان ماه به روی پرده سینماها خواهد رفت و فیلمیران پخش آن را برعهده گرفته است.