به گزارش هنرآنلاین، "میان من و تو شهری است بی‌پنجره" عنوان نمایشگاه عکس فاطمه گشانی از محرومیت آموزشی مدارس دشت یاری سیستان و بلوچستان است که جمعه ۲۲ تیر ساعت 17 در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

فاطمه گشانی گفت: موسسه "دست یاری به دشت یاری" یک موسسه مردم نهاد دانشجویی است که چهار سال پیش به عنوان کانون خیریه در دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت خود را آغاز کرده است و از یک سال پیش ثبت شده است. تمرکز این موسسه ساخت مدرسه و تجهیز مدارس منطقه دشت یاری سیستان و بلوچستان است. از زمان آغاز فعالیت این موسسه در منطقه دشت یاری با حمایت‌های مردمی توانسته‌ایم در این منطقه وسیع و محروم دو مدرسه را بازسازی کنیم و یک مدرسه با سه کلاس براساس استانداردهای نظام آموزشی  بسازیم.

او افزود: من در تیم مستندسازی این موسسه فعالیت می‌کنم و از سه سال گذشته تاکنون از محرومیت آموزشی و مدارس این منطقه عکاسی می‌کنم که حاصل آن بیش از دو هزار فریم عکس است.

گشانی ادامه داد: با این که دشت یاری منطقه وسیعی است و روستاهای متعددی را دربرمی‌گیرد اما این منطقه از فقر و محرومیت بسیار زیادی رنج می‌برد و به ندرت از این منطقه نامی برده می‌شود. گویی مردم این منطقه در جهانی دیگر و ما در جهان دیگری زندگی می‌کنیم و هیچ پنجره‌ای میان این دو جهان وجود ندارد. من با برپایی این نمایشگاه قصد دارم پنجره‌ای به جهان مردم دشت یاری بگشایم تا شاید آنها و مشکلاتشان دیده شود.

گشانی درباره عکس‌های این نمایشگاه گفت: همان‌گونه که گفتم از این منطقه بیش از دو هزار فریم عکاسی کردم و حمید جانی‌پور مرا در انتخاب عکس‌ها و برپایی نمایشگاه کمک کرد و از میان عکس‌ها، ۱۶ عکس را برای نمایش برگزید که این عکس‌ها پس از نمایش در خانه هنرمندان ایران قرار است در سایر شهرهای ایران نیز در معرض دید مخاطبان گذاشته شوند.

این عکاس جوان با اشاره به این که تمام عواید فروش عکس‌های این نمایشگاه صرف مدرسه‌سازی خواهد شد گفت: تمام عکس‌ها در مدارس این منطقه گرفته شده‌اند و اگر مثلاً عکسی را در این مجموعه می‌بینید که چند کودک در زمین خاکی مشغول بازی هستند این زمین خاکی حیاط مدرسه آنها است.

نمایشگاه "میان من و تو شهری است بی‌پنجره" جمعه ۲۲ تیر ساعت 17 در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 3 مرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.