سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهناز افضلی بازیگر و کارگردان سال گذشته در مجموعه مستند کارستان "مادر زمین" را کارگردانی کرد. داستان زندگی و کارِ مشترک دکتر هایده شیرزادی و همسرش ادموند لمپگز است. آن‌ها تلاش می کنند تا برای قطع کامل دفن زباله‌های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک راهی پیدا کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: یک کار مستند در مرحله تدوین دارم که در حال انجام است، اما حال حاضر با توجه به اوضاع اقتصادی کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و فعلا دست نگه داشته‌ایم.

این کارگردان درباره بازخورد اکران مجموعه "کارستان" و تاثیر آن بر فضای مستند بیان کرد: به نظرم "کارستان " یک قدم رو به جلو برای سینمای مستند بود و جدا از اینکه من هم یکی از افراد مجموعه بودم، اما در این گستردگی به وسعت سینمای مستند همین که فیلم‌ها دیده شود روی سلیقه تماشاچی تاثیر می‌گذارد.

افضلی ادامه داد: "کارستان " شروع خوبی است و امیدوارم که تکرار شود و قدم مثبتی در اعتلای سینمای مستند باشد. این مهمترین بازخورد شخص من بود و به نظرم کل حرکت فوق العاده خوب بوده است.

بازیگر "عشق شیشه‌ای " درباره این تجربه و به شکل یک مجموعه کار کردن نیز اظهار کرد: تجربه خوبی بود. خود سینما کارگروهی است و اگر عادت به کارگروهی نداریم داستان دیگری است. چرا که هنر سینما از جایی آمده که آدم‌ها به کارگروهی عادت دارند و این اتفاق خوبی بود هم برای فیلمساز، هم مجموعه و هم سوژه‌هایش. امیدوارم در سینما نیز این اتفاق رخ دهد و همه نگاه گروهی را یاد بگیریم. سینما هنرفردی نیست. درست است که کشور ما سینمایش از دربار آمده است و سینمای درباری محسوب می‌شود، ولی در همه جای دنیا سینما هنر مردمی است و تلاش هنر جمعی است که جمعی هم دیده می‌شود. امیدوارم که این روحیه جمعی در همه شکل بگیرد و در سینما دیده شود.