به گزارش هنرآنلاین صدر ارحامی در نشست خبری نمایشگاه خود که در گالری ایده برپا شد پیرامون هنر فرم گرا( هنر مورد علاقه اش) حراجی کریستیز و امکانات برای هنرمندان شهرستان و هنر در اصفهان صحبت کرد.

وی گفت:بحثی که رد دنیای امروز هنر و نقاشی مطرح است فرم گرایی و عدم فرم گرایی است. فرم گراها مثل من معتقدند جزئیات در بهترین شکل ممکن در آفرینش وجود دارد و خلق شده است و فرم یک مطلق است. دوستان انتزاع گرا این مطلق را در جهت افکار خود تغییر می دهند. به نظر من در این صورت می شود سرایش شعری با کلمات موهوم. اما هنر فرم گرا جوری همان کلمات را کنار هم می گذارد که برداشت های متفاوتی بتوان از همان مطلق کرد.کنار هم قرار دادن فرم ها برای رسیدن به مفاهیم تازه.

وی در بخش دیگری از نشست درباره امکان حضور اثرش در حراجی ها گفت: کما بیش این فضا را دنبال کردم و تا آستانه ورود به ان هم پیش رفته ام اما توصیه هایی بود که برای حضور در حراجی باید کارم را تغییر دهم که من علاقه ای ندارم سبک کارم را تغییر دهم.

او معتقد است حضور در این حراجی ها هم می تواند یک فرصت و هم یک تهدید باشد. در این باره گفت: حراجی ها در برخی مواقع روح هنر ما را خریده اند و ذائقه را تغییر دادند. در حال حاضر هنرمندان به سمت خلق آثاری رفته اند که خیلی متعلق به جغرافیای ما نیست. از طرف دیگر معتقدم بضاعت هنر ما این تعداد هنرمندی که هر سال به حراجی ها می روند نیست.

وی گفت: آن‌چه در حراج‌های امروز ارائه می‌شود در واقع تفاله هنر دنیاست و بیشتر آثاری که در این حراج‌ها ارائه می‌شود، آثار بسیار ضعیفی هستند که تنها آثار هنرمندان ایرانی آبروبخش آن‌هاست.

این هنرمند جوان اصفهانی در خاتمه درباره امکانات نمایشگاهی شهر اصفهان هم گفت: اصفهان هنوز یک گالری مناسب و استاندارد برای ارائه آثار هنری ندارد و تنها چند خانه اجاره‌ای هست که به صورت گالری خصوصی فعالند و چند گالری دولتی که استاندارد لازم را ندارند.

موضوع آثار صدرارحامی در این نمایشگاه هر کدام با عناوینی چون طلاق، حسرت، خیانت و... مشخص شده‌اند که در این باره توضیح داد: این موضوعاتی نیست که قبلا به آن فکر کرده باشم بلکه در لحظات خاصی این ضرورت و نیاز را احساس کردم و شروع به کار کردم.

انتهای پیام/31