سرویس موسیقی هنرآنلاین: جشنواره ملی موسیقی جوان در دوازدهمین دوره برگزاری قرار دارد. در فاصله یک ماه به آغاز این جشنواره، داوران بخش‌های مختلف به ارزیابی آثار ارسالی می‌پردازند تا رقابت جشنواره امسال میان برگزیدگان آثار رقم بخورد. ابوالحسن خوشرو خواننده و نوازنده و از اساتید موسیقی مازندران به‌عنوان داور در بخش موسیقی نواحی مازندران حضور دارد.

خوشرو در خصوص میزان تأثیرگذاری جشنواره موسیقی جوان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها برای تشویق نوجوانان و جوانان مفید خواهد بود و ما شاهد رشد شرکت‌کنندگان در حیطه‌هایی همچون نوازندگی و خوانندگی بودیم، به‌طوری که من با دیدن جوانان به آینده موسیقی کشور بسیار امیدوار می‌شوم. در گذشته و در شروع فعالیت هنری ما اوضاع به این شکل نبود و ما بر اساس علاقه‌ای که داشتیم کار می‌کردیم. اما در حال حاضر همه چیز به‌کلی تغییر کرده است و مراکز تعلیم زیادی به وجود آمده است و همین‌طور تشویق‌ها باعث می‌شوند که هنرجویان علاقه‌مند شوند.

خوشرو ادامه داد: به نظر من جشنواره جوان به دلیل تازگی و جوانی کاملاً مقدس است، چون جوان در آغاز راه است. مثل نهالی می‌ماند که در آینده بارور می‌شود. به نظر من جشنواره کلیدی است که باعث ایجاد انگیزه و نیروی شروع کار در جوانان می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند به خودباوری برسند، چون هنرمندان خیلی زود دلسرد می‌شوند و با کوچک‌ترین محرکی گوشه‌نشین می‌شوند. حضور جوانان در روی صحنه و القای این حس خوشایند که به موجودیتشان بها داده می‌شود در پیشرفتشان مؤثر خواهد بود، چون جوانان در شروع فعالیت هنری‌شان نیاز به معرفی شدن دارند.

این هنرمند در مورد وضعیت به سامان موسیقی مازندران چنین اظهارنظر کرد: وضعیت موسیقی مازندران در حال حاضر خوب شده است. به خاطر دارم سابق که ما بر اساس ذوق خودمان کار هنری انجام می‌دادیم و خانواده‌ها مشوق نبودند، مدام پدرم من را از ساز زدن منع می‌کرد. آن تفکر کجا و تفکر و بینشی که من بعدها نسبت به علاقه فرزندانم داشتم کجا، در گذشته کسی حاضر نبود برای آموزش موسیقی هزینه کند، ضمن این که امروزه موسیقی جز رشته‌های تحصیلی و علوم دانشگاهی است. در این دوره همه چیز فرق کرده و خانواده‌ها بسیار، مشتاق یادگیری فرزندانشان هستند و موسیقی جز رشته‌هایی است که خواهان زیادی دارد و هر هنری که مطرح شود به‌مرور زمان قدر و قیمتش را پیدا می‌کند و به شکوفایی می‌رسد. به نظرم رشد موسیقی مازندران نسبت به گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.