سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس هوفر حقیقی با عنوان "جغرافیای انقضا" در گالری اُ برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: این نمایشگاه ترکیبی از عکس‌های دیجیتال و آنالوگ است و آثار سایزهای مختلف، ولی همگی کادر مربعی دارند. نمایشگاه چیدمان است و عکس به همراه متن آمده است. البته عکس‌های آنالوگ چاپ نشده‌اند و به صورت نگاتیو در لایت باکس نمایش داده شده‌اند.

او دلیل انتخاب قاب مربعی برای آثارش را این‌طور توضیح داد: عکس‌های هوایی در همین ابعاد هستند و این نمایشگاه هم درواقع در نگاه اول مخاطب را فریب می‌دهد. یعنی در اولین برخورد فکر می‌کنید با تعدادی عکس هوایی روبه‌رو هستید ولی درواقع این عکس‌ها به نوعی شهری هستند و از کف کولرها گرفته شده‌اند.

وی درباره ایده اولیه کارش گفت: یک روز بارانی زیر یک کولر آبی پناه گرفتم تا رگبار تمام شود. وقتی بالای سرم را نگاه کردم متوجه شدم که کف این کولر چقدر زیبا و شبیه تصاویر هوای از کره زمین است. به همین دلیل پروژه عکاسی از کف کولرهای آبی را شروع کردم و در دوسال گذشته روی آن کار کردم. البته روابط بین عکس‌ها و اینستالیشن در ۶ ماه اخیر شکل گرفت.

Undercurrent 03

حقیقی گفت: در سال ۹۳ نیز یک نمایشگاه فوتوکولاژ داشتم که خودم بین ایده آن نمایشگاه و نمایشگاه "جغرافیای انقضا" شباهت‌هایی می‌بینم. همیشه دغدغه عکاسی شهری را داشته‌ام. این نگاه غیرمستند به عکاسی شهری برایم جالب است و به عکاسی به شکل یک پروژه نگاه نکردم.

او گفت: نمی‌توانم بگویم در این زمینه در میان هنرمندان عکاس، خلا داریم زیرا روز به روز ژانرهای تازه‌ای توسط عکاسان جوان تجربه می‌شود. در واقع عکاسی شهری از قائم به ذات بودن در آمده و به عکس به عنوان بخشی از یک کل، نگاه می‌شود. این اتفاقی است که در همه جای دنیا افتاده است.

هوفر حقیقی در تشریح سخنش گفت: در این نگاه، عکس دیگر خودش یک پروژه نیست بلکه ماده خام پروژه بزرگی است و در مرحله پست پروداکشن پرورش می‌یابد.

Destruct 09

نمایشگاه عکس هوفر حقیقی تا 20 تیرماه در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول برپاست.