به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر  آموزش و توسعه  فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الهیاری فومنی مدیرکل این دفتر اعلام کرد: دومین آزمون جامع و بیست وپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر ساعت 10 صبح روز جمعه 15 تیرماه جاری به طور همزمان  در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اله‌یاری گفت: این دوره آزمون در 81 حوزه استانی و شهرستانی در 35 رشته نظام قدیم و27 رشته نظام جدید آموزشی برگزار می‌شود که تعداد داوطلبان شرکت‌کننده آزمون جامع 26828 نفر هستند که از این تعداد 19575 نفر شرکت‌کننده مرد و 7253 نفر شرکت‌کننده زن هستند.

وی افزود: تعداد داوطلبین بیست و پنجمین آزمون ادواری 1673 نفر هستند که از این تعداد 848 نفر شرکت‌کننده مرد و 824 شرکت‌کننده زن هستند.

لازم به ذکراست؛ برای اولین بار در این دوره از آزمون‌ها، گواهینامه‌های مهارت آموزان قبول شده در آزمون‌های تئوری و عملی به صورت الکترونیک صادر خواهد شد و نیازی به استعلام از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها نداشته و همچنین نیازی به تائیدیه گواهینامه از سوی ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نخواهد داشت.