سرویس سینمایی هنرآنلاین: محسن کیایی بازیگر این روزها در آثار مختلف سینمایی دیده می‌شود: "چهارراه استانبول"، "در وجه حامل"، "جشن دلتنگی" و "لونه زنبور"، اما او را این روزها علاوه بر پرده نقره‌ای سینما در شبکه نمایش خانگی نیز می‌بینیم. کیایی این روزها در فصل دوم سریال "ساخت ایران" به کارگردانی برزو نیک نژاد حضور یافته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره کاراکتر فرهاد و نحوه شکل گیری آن بیان کرد: فرهاد یک کاراکتر پرحرف، شوخ و کمی اعصاب خورد کن است که در همه چیز دخالت می‌کند. مختصات آن را این‌طور برای کار طراحی کردم که برخی دوستش دارند و برخی هم نه، اما این کاراکتر در ادامه آثارم دیده نخواهد شد و برای من دیگر جذابیت ندارد که بخواهم تکرارش کنم. مگر این که "ساخت ایران" بخواهد تکرار شود.

ساخت ایران

کیایی در اعتراض به روند دانلود غیرمجاز آثار شبکه نمایش خانگی گفت: دانلود غیرمجاز آثار یک رفتارغیر قانونی و نادرست است که در جامعه ما همانند بسیاری از رفتارهای ناهنجار دیگر که درباره آنها فرهنگ‌سازی شکل نگرفته در حال انجام است. به نظرم باید جلوی این رفتار را بگیریم و اگر جلوی آن گرفته نشود بخشی دیگر از اجتماع آسیب می‌بینند که آن هم بخش سینما و سینمای خانگی است.

وی ادامه داد: فعالیت ما فعالیتی است که تماشاگر باید برای دیدن آن هزینه کند و اگر هزینه نکند و غیرقانونی این کار را انجام دهد مطمئنا چرخه اقتصادی این عرصه با مشکل مواجه خواهد شد و وقتی این اتفاق رخ دهد تولید کردن کار فرهنگی سخت می‌شود. سینمای نحیف و مشکل دار ما که همین الان هم لنگ می‌زند در این شرایط با مشکل بیشتری مواجه می‌شود. سینما فقط بازیگران نیستند و صنوف زیادی وابسته به این عرصه هستند که در این حرفه کار می‌کنند و نان سر سفره خانواده‌شان می‌برند که در صورت تعطیلی تولید آثار فرهنگی و هنری تعداد بسیار زیادی بیکار خواهند شد. باید فکر کنیم و جلوی این بی رفتاری را بگیریم.