سرویس سینمایی هنرآنلاین: در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر فیلمی در بخش رقابتی حضور داشت که به لحاظ محتوا و فرم متفاوت بود و مورد توجه منتقدان واقع شد.

"امیر" ساخته نیما اقلیما در مقام کارگردان به دلیل نوع قاب‌بندی‌ها و فرم جدید دیده شد. این فیلم در تازه‌‌ترین حضور جهانی‌اش به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی "شرق غرب" جشنواره فیلم کارلووی واری که این روزها در حال برگزاری است، حضور دارد. این بخش ویژه فیلم‌های جدید از شرق اروپا، خاورمیانه و اروپای مرکزی است.

"امیر" با 11 فیلم دیگر از کشورهایی چون آلمان، یونان، لهستان و جمهوری چک و ...برای دریافت دو جایزه بزرگ به مبلغ 15 هزار دلار و جایزه ویژه هیئت داوران به مبلغ 10 هزار دلار به رقابت می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: یکی باکار، یکی با پول، یکی بازندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه. میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی، بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم امیر

هرچند که "امیر" هنوز در داخل کشور به روی پرده سینماها نرفته است اما اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نگارش یک فیلمنامه جدید سخن گفت.

او همچنین درباره وضعیت اکران فیلم "امیر" نیز بیان کرد: با توجه به جلساتی که با سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم "امیر" داشتیم به این نتیجه رسیدیم فعلا اکران داخلی را به بعد از حضور در جشنواره‌های خارجی موکول کنیم. بنابراین اکران این فیلم در داخل کشور به بعد از جشنواره‌های خارجی و پایان حضور بین‌المللی‌اش موکول شده است.

اقلیما در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در فیلم بعدی‌اش نیز قصد دارد برای به تصویر کشیدن از همین فرم کارگردانی استفاده کند، اظهارکرد: هرفیلمی و فیلمنامه‌ای خودش فرم ساختش را پیدا می‌کند و اینطوری نیست که همه فیلم‌های یک کارگردان شبیه هم باشند، اما نکته اینجاست که کار جدید تکرار کار گذشته کارگردان نیست و تکامل آثار گذشته‌اش است، بنابراین الان تا پایان نگارش فیلمنامه نمی‌توانم دراین باره نظری بدهم.

فیلم امیر

او در خاتمه درباره وضعیت اکران "امیر" در داخل کشور نیز گفت: احساس می‌کنم "امیر" بتواند در اکران سربلند بیرون بیاید. صحبتم فروش چندین میلیاردی نیست، اما با توجه به قصه، بازی‌ها و فرم کار مخاطب را جذب خود خواهد کرد و می‌تواند در گیشه موفق باشد. ما تلاشمان را کردیم تا فیلمی خوب با استانداردهای جهانی سینما و با کیفیت مطلوب تولید کنیم.