به گزارش هنرآنلاین، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان مانند دوره های پیش به صورت کارگاهی برگزار می‌شود و هنرمندان جوان حاضر در جشنواره با نظارت یک استاد و هنرمند حرفه ای فعالیت می کنند.

محمدعلی بنی اسدی (تصویر سازی)، مهدی مقیم‌نژاد (عکاسی)، جواد علیزاده (کاریکاتور)، محمد حسین عماد (حجم و مجسمه سازی) ، اردشیر مجرد تاکستانی (نگارگری) ،اونیش  امین‌اللهی (پوستر) ، داریوش حسینی (طراحی) ، مهرداد محب علی (نقاشی) و محمد علی فرز بود (خوشنویسی) استادان کارگاه‌های این دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان هستند.

هنرمندان جوان شرکت کننده با نظارت این استادان در کارگاه‌های جشنواره آثاری را تولید می‌کنند و در پایان با نظر داوران برگزیدگان معرفی می‌شوند.

پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، حجم ، تصویرسازی ، خوشنویسی (نستعلیق) ، طراحی ، عکاسی ، کاریکاتور (کارتون) نقاشی و نگارگری (نقاشی ایرانی ، گل و مرغ ، تذهیب)  برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال برگزار می‌شود.

هنرمندان جوان متولد ۱ فروردین ۱۳۷۳ تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۲ برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا سوم مرداد ماه در سایت جشنواره به نشانی www.yafestival.ir ثبت نام و حداقل سه و حداکثر شش اثر خود را فقط در یکی از رشته های جشنواره ارسال کنند.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان دو مرحله دارد که در مرحله نخست هنرمندان جوان در سایت جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال می‌کنند و پس از بررسی آثار توسط هیئت انتخاب ، هنرمندان پذیرفته شده در کارگاه‌های جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

دفتر هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری، ارتقای تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی و معرفی جوانان با توجه به مولفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان ، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را 26 تا 30 مردادماه امسال در تبریز برگزار می‌کند.