سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شبیه رهایی ورای یک نفس" به نویسندگی سروناز زمانی و کارگردانی ساناز زمانی از 3 تیرماه ساعت 21 در تئاتر باران روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی مهدی بوسلیک، جواد پولادی، سارا شاهرودیان، شهاب عباسیان و مریم نقیبی هستند و این نمایش با صدای الهام شعبانی اجرا می‌شود.

ساناز زمانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه نمایشنامه اواخر سال 89 نوشته شده است، گفت: این نمایش در سال 90 به کارگردانی سروناز زمانی در جشنواره تئاتر دانشجویی به صحنه آمد و من در سال 92 آن را در جشنواره تئاترشهر اجرا کردم و این اثر در جشنواره تئاتر شهر موفق به دریافت 4 جایزه شد.  

او درباره موضوع و داستان نمایش "شبیه رهایی ورای یک نفس" خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این نمایش درباره اهدای عضو و گیرنده‌های عضو است. داستان اثر اینگونه است که فردی که عضوی از بدنش را اهدا کرده است با دوستانش به دور هم جمع می‌شوند و با موضوعی مواجه می‌شوند. پدر و مادر شروین پس از چند سال می‌خواهند به دیدنش بیایند که چالشی ایجاد می‌شود... . این اثر برخلاف بیشتر آثار ساخته شده با این موضوع که از نگاه خانواده اهداکننده عضو است، از زاویه دید گیرنده‌ها بررسی می‌شود.

این بازیگر تئاتر درباره سبک و فرم اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر نمایشنامه‌ای کاملاً رئال دارد که در شیوه اجرایی نیز به صورت رئالیستی پیش رفته‌ایم و اتفاقات داستان در خانه روی می‌دهد. اجرای نمایش به نسبت، اجراهای پیشینی که این اثر داشته است تغییرات بسیاری دارد. به دلیل فاصله‌ای که میان اجراها افتاده است بازیگران نمایش تغییر کردند. نمایشنامه بازنویسی و دراماتورژی شده است و تنها بیس نمایشنامه اصلی باقی مانده است.

زمانی درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: در طراحی صحنه بسیار ساده عمل کرده‌ایم و از تعدادی لته در صحنه استفاده شده است که قراردادهایی را با تماشاگر ایجاد می‌کند، به این دلیل که چارچوبی باشد تا موقعیت‌های شخصیت‌ها حفظ شود.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: ما اولین گروه نمایشی هستیم که با موضوع اهدا عضو نمایشی را به صحنه می‌آوریم و امیدوارم که این موضوع در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مخاطبان نیز با این نمایش ارتباط برقرار کنند. به دلیل همزمانی اجرای این نمایشی با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال متاسفانه تاکنون تماشاگر کمتری داشته‌ایم و امیدوارم از این پس مخاطبان به تماشای این نمایش بنشینند و با رویکرد تازه‌ای با موضوع اهدا عضو مواجه شوند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دراماتورژی متن: سیاوش پاکراه، مجری طرح: آوا فیاض، طراح صحنه و مدیر تولید: فواد خراباتی، طراح لباس: آوا فیاض، طراح گرافیک: سینا افشار، انتخاب موسیقی: کامیار وزیری، عکاسان: شیوا خدابخش و علی مرزبان، دستیار کارگردان: محسن رشیدی، مدیر صحنه: سعید جهانی، مشاور ساخت دکور: محسن رشیدی، ساخت دکور: درودگری چکش پرنده، روابط عمومی: سبا جزایری و تبلیغات: سارا توکلی.

علاقمندان می‌توانند به منظور تهیه بلیت این نمایش اجتماعی به سایت تیوال مراجعه کنند.