به گزاش هنرآنلاین، اعضای انجمن طراحان گرافیک ایران نیز مانند خیلی از انجمن‌های دیگر ساعاتی را دور هم جمع می شوند و دراین روز شادمانی می کنند اما امسال این جشن با ۳ روز تاخیر درحالی روز گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که نه خبری از رئیس انجمن بود و نه خبری از سایر اساتید این فن.

به نظر می رسد بیشترین اهمیت برگزاری این جشن تحویل دادن کارت های عضویت انجمن باشد تا ایجاد تحولی در عرصه گرافیک کشور و نه حتی بحث و گفتگو درباره ضعف ها و قوت های گرافیک کشور. به طور مثال به گفته مسعود سپهر از اعضای هیات داوران کتاب نشان اردیبهشت متاسفانه گرافیست های ایرانی خیلی علاقه‌ای به تحقیق و پژوهش ندارند و بیشترین ضعف گرافیک ایران درحال حاضر از سوی ترجمه و نبود یک مولف دراین زمینه دیده می‌شود.

در واقع سومین نشان اردیبهشت امسال با روز جهانی گرافیک همزمان شد و ازمیان جمعیت هزار نفره این انجمن تنها ۱۶ مقاله به دبیرخانه این نشان ارسال شد که از این میان ۱۳ مقاله تالیف و تنها ۳ مقاله به ترجمه اختصاص داشت. در نتیجه نیز از این میان ۷ مقاله برای انتشار در نشریه انتخاب شد که با نظر هیات داوران تنها از آنها تقدیر به عمل آمد و نشان اردیبهشت در واقع به هیچ یک از گرافیست های ایرانی تعلق نگرفت.

برگزیدگان این نشان ازسوی هیئت داوران متشکل از فرشید مثقالی، آریا کسایی، دامون خان زاده، لادن رضایی، مسعود سپهر، فرهاد فزونی و مریم کهوند که ازجمله طراحان گرافیکی هستند، انتخاب شدند.

درنهایت نیز بایدگفت با وجودی که پیش از این بهرام کلهرنیا دبیر این انجمن خبر از معرفی دبیر جشنواره سرو نقره ای در این مراسم داده بود، اما به دلیل سفر اعضای اصلی انجمن به خارج از کشوراین اتفاق رخ نداد و در واقع جشنواره سرو نقره ای هنوز دبیر خود را نشناخته است.

این تاخیر ۳ روزه در برگزاری مراسم جشن روز گرافیک و سفرهای غیر منتظره اعضای اصلی انجمن به خارج از کشور به نظر می رسد نشان از جدی نگرفتن انجمن گرافیک ایران از سوی اعضا دارد و می شود گفت، این انجمن تنها به گرفتن عکس یادگاری در این روز بسنده می کند در حالیکه در این عکس یادگاری جای بسیاری خالی بود.

انتهای پیام/31/32